Sponsrar Kock-VM

PUBLICERAD: 13 december 2013
UPPDATERAD: 24 januari

Duni_Bocuse - low

Duni blir huvudsponsor vid den europeiska finalen av Bocuse d’Or 2014, ”Kock-VM”. Vid tävlingen i Stockholm den 7-8 maj medverkar 20 av Europas mest framstående kockar. Tolv av dessa går vidare till slutfinalen i Lyon 2015. För Sverige tävlar Tommy Myllymäki.

Samarbetet med Bocuse d’Or är mycket spännande. Vi fokuserar på att ”skapa den perfekta atmosfären för varje tillfälle då mat och dryck serveras” och detta är därför en drömtävling för oss och för Duni som varumärke.

Den europeiska finalen kommer att bli en spektakulär kulinarisk resa och vara en inspirerande källa till nya idéer. Det är en mycket lockande möjlighet för ett företag som Duni, som strävar efter att vara främst när det gäller de senaste trenderna för presentation av mat. En allt mer ökande global trend fokuserar på matlagning och underhållning, därför tror vi att detta är ett event som kommer att få mycket uppmärksamhet. Dunis många nuvarande, och framtida, kunder kommer att följa eventet.

-På Duni finns ett stort engagemang för att vara i framkant vad gäller utveckling och de senaste trenderna. Vi ser därför med glädje fram emot att sponsra den europeiska finalen av Bocuse d’Or – världens främsta tävling som hyllar kulinarisk mångfald, djärva nyheter och framstående presentationer, säger Tina Andersson.

Om Bocuse d’Or
Bocuse d’Or, som startades av Paul Bocuse 1987, är en tävling som löper över två år och ofta kallas Kock-VM. Lag från 24 länder, som har kvalificerat sig från regionala tävlingar, möts i ett världsmästerskap. Den vinnande kocken får den prestigefyllda Bocuse d’Or-trofén och en prissumma på 20 000 EUR.

Läs vidare

Zetas matlagningsoljor kommer nu i vätskekartongförpackning

Zetas matlagningsoljor, Solrosolja och Rapsolja, kommer i en ny, lättare kartongförpackning med mindre plast och med antidroppfunktion.
Zeta-matlagningsolja-Tetra-Pak

Ny pappersbaserad bottenfilmslösning från SEE

SEE har utvecklat en ny pappersbaserad bottenbana för att hjälpa livsmedelsproducenter och butikskedjor att minska plastanvändningen.
SEE Barrier_Formable_Paper_Kraft_Hot Smoked Salmon Fillets.png-Large-JPEGx

Berry och Tine introducerar förpackningar med återvunnen PP

Förpackningar av polypropen från Berry Superfos med 50 procent återvunnet material hjälper norska Tine att uppnå sin hållbarhetsstrategi.
Berry TINE PCRx

Investeringar i maskiner drivs av ökad konsumtion av förpackade livsmedel

Ökade efterfrågan på förpackade livsmedel ger ökade maskininvesteringar säger en prognos fram till år 2026.
glada påsar

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker