Skärning och förpackningsdesign på mässa

PUBLICERAD: 3 mars 2022
UPPDATERAD: 24 januari
Skärbordet Kongsberg C60 kommer att jobba med olika typer av material på Sign&Print-mässan, 5–7 april. Foto: Privatbild

Mjukvara för förpackningsdesign från Esko. Skärbord från Kongsberg. Det tar distributören Artwork Systems med sig till utställningen på Sign&Print Scandinavia, 5–7 april.

Artwork Systems har arbetat i över 25 år inom grafisk industri med att automatisera kundernas produktioner.

– Det gör vi med hjälp av både hårdvara och mjukvara från Esko och Kongsberg precision cutting systems, där vi är distributör för Skandinavien, säger Christina Lindblad, landschef för Sverige och Norge avseende Kongsberg-delen.

Christina Lindblad på Artwork Systems. Foto: Privatbild
Skärbord med speciellt verktyg

Sign&Print Scandinavia kommer företaget att demonstrera skärbordet Kongsberg C60, eller en modell mindre, med det innovativa verktyget Vari Angle Tool. Christina Lindblad säger att mässbesökarna kommer att få se bordet arbeta i olika typer av material, främst riktat mot sign och display-marknaden. De visar även Automation Engine för Sign och Display samt Artios CAD för design av förpackningar såsom wellpapplådor och vikkartong.

– Det är flera år sedan vi senast kunde medverka på mässan i Stockholm. Därför är det nu extra spännande att få visa upp bordet för våra besökare då utvecklingen gått starkt framåt det sista året. Kongsberg PCS är nu en självständig verksamhet, och vi ser fram emot många innovativa lösningar som kommer att gagna våra kunder i framtiden.

– Vi ser fram till spännande möten och diskussioner med nya och gamla kunder under mässan!

Senaste nytt

Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

Det virala godisvarumärket Bubs gör om sin identitet. Den nya grafiska profilen innefattar en helt omarbetad logga som ska stärka varumärket och dess igenkänning, samt nya färgskalor, typsnitt och en speciellt framtagen merch-kollektion. Identiteten är utvecklad i samarbete med byrån Super Tuesday, som fokuserat på att lyfta fram det som blivit synonymt med varumärket i en lekfull skepnad.
BUBS_37x
Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

PulPac, som utvecklar teknik för torrformning av fiber, och Future Materials Sweden, ett svenskt innovationsbolag med lång erfarenhet från formsprutning och verktygstillverkning, inleder ett strategiskt samarbete. Målet är att tillsammans driva på omställningen från plast till fiberbaserade förpackningar i nya applikationer och marknadssegment.
Pulpac
PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Det har skrivits mycket om Saveggys teknik med att spraya gurkor med raps- och havreolja, en teknik som gör att man kan undvika plast på gurkor i syfte att förlänga hållbarheten. När nu de första gurkorna kommit ut på en testmarknad har det visat sig finnas en misstänksamhet hos konsumenterna.
Gurka-Saveggy-Odlarna_D
Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Tetra Paks nya Factory OS ger livsmedels- och dryckesproducenter en samlad driftöversikt i realtid och omvandlar data till handlingsbara insikter för att öka effektiviteten, minska svinnet och utnyttja potentialen i AI.
Tetra-Pak-Factory-OS_foto1
Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Läs vidare

Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

Det virala godisvarumärket Bubs gör om sin identitet. Den nya grafiska profilen innefattar en helt omarbetad logga som ska stärka varumärket och dess igenkänning, samt nya färgskalor, typsnitt och en speciellt framtagen merch-kollektion. Identiteten är utvecklad i samarbete med byrån Super Tuesday, som fokuserat på att lyfta fram det som blivit synonymt med varumärket i en lekfull skepnad.
BUBS_37x
Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

Marknaden för seniorvänliga förpackningar växer kraftigt

Åldrande befolkningar och ökad efterfrågan på hälsoprodukter driver innovation inom återförslutningsbara förslutningar, tydlig märkning och lätta material
mhrezaa-oydOFpht1QU-unsplashx
Marknaden för seniorvänliga förpackningar växer kraftigt

Herrljunga Drycker lanserar spetsad julmust

Nu får tomten äntligen något starkare än mjölk till pepparkakorna – och det är just självaste tomtefar som fått fronta denna nygamla dryck. Herrljunga Drycker lanserar nu en vuxen julmust under varumärket Spirit of Sweden. Illustrationen ackompanjeras av en röd-vit färgskala som tillsammans med väl valda typsnitt ger en förpackning som förmedlar känslan av tradition med en modern twist. Cap & Design kontaktade Herrljunga Drycker.
Jul 1x
Herrljunga Drycker lanserar spetsad julmust

Designbyrån Silvers nya podd är tänkt som en lättillgänglig fackbok

”Som en lättillgänglig fackbok”. Så vill designbyrån Silver att deras nya podd. Siver Brand Talks, ska uppfattas.
Silver_Podd_ep1_2x
Designbyrån Silvers nya podd är tänkt som en lättillgänglig fackbok