Sju favoriter blir en marknadsledare

PUBLICERAD: 2 september 2015
UPPDATERAD: 24 januari

PSI

Antonson Etikett ABs ägarbolag, PSI Group, stärker sina aktiviteter och verksamheter i gruppen och ändrar namn till StrongPoint.

De sju företagen inom koncernen som nu kommer att förena sina resurser är: PSI Systems AS, PSI Antonson AB, New Vision Baltija UAB, SQS Security Qube System AB, Antonson Etikett AB, CashGuard AB och Vensafe AS.

Antonson Etikett AB, som nu blir StrongPoint Labels AB, har kontor i Arlöv, Mölndal och Stockholm. Med tre egna tryckerier i Sverige och Norge planeras jobben så de går i rätt tryckpress för bästa pris, leveranstid och kvalité. Antalet anställda i StrongPoint Labels AB är 50 st och omsättningen uppgår till 116 MSEK (2014).

Genom denna sammanslagning får StrongPoint ökade möjligheter att erbjuda lösningar och service som ytterligare stärker kundernas verksamheter. StrongPoint blir också bättre rustat att fortsätta sin internationella expansion och attrahera fler nya kunder. StrongPoints utbud kommer att organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet.

– Att skapa StrongPoint är den rätta vägen för oss att bättre kunna erbjuda våra kunder en mer mångsidig produktportfölj, tillsammans med support och konsultativ service, säger Jørgen Waaler, StrongPoint CEO.

Genom godkännandet av namnbytet på bolagsstämman den 27 augusti startar processen. Alla bolagen kommer att byta namn till StrongPoint varpå aktiviteter och erbjudanden på marknaden samlas under samma namn.

– StrongPoint har nu cirka 570 medarbetare som alla arbetar tillsammans. Det betyder ett helt nytt sätt att samverka och nya möjligheter till innovationer som kommer att innebära stora fördelar för våra kunder, fortsätter Jørgen Waaler.

Kunder eller intressenter i något av bolagen som nu inkorporeras i StrongPoint, kommer fortsättningsvis att dra nytta av samma höga kvalitet på service och expertis som man alltid har upplevt. StrongPoint erbjuder också ytterligare lösningar och service som kommer att stärka era verksamheter.

StrongPoint har tickernamnet STRONG på Oslobörsen. Huvudkontoret förblir i Rælingen, utanför Oslo i Norge.

Läs vidare

Etikettmarknaden föll tjugofem procent förra året men växer igen

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

CCL Industries öppnar ny sleevetillverkning

CCL Industries som tillverkar specialetiketter, säkerhets- och förpackningslösningar, har officiellt öppnat sin nya etiketthub i Dornbirn, Österrike, och slutfört flytten från tyska Hohenems.
CCL-Dornbirn_27_by_Marcel_Hagen-studio22-768x512x

Digital etikettpress för lite mindre företag

Xeikon har nyligen lanserat en etikettpress, Label Discovery Panther, som är tänkt att fungera som en instegspress hos de lite mindre etikettillverkarna.
xeikon_pantherdiscovery

Scribos och HP Indigo säkrar produkter mot piratkopiering

Scribos har etablerat ett samarbete med HP Indigo Division för med syftet att stoppa piratkopiering av produkter.
SCRIBOS_02_Wine_Spiritsx

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}