Sealed Air gör uppköp

PUBLICERAD: 7 februari 2022
UPPDATERAD: 24 januari
Ted Doheny koncernchef och vd för Sealed Air. Foto: Wendy Yang

Sealed Air förvärvar Foxpak flexibles, irländsk digitaltryckare av flexibla förpackningslösningar:
– Tillsammans kommer vi att accelerera vår digitala framtid med innovationer inom smarta förpackningar för ledande varumärken runt om i världen, säger Ted Doheny, vd på Sealed Air.

Det irländska företaget Foxpak Flexibles använder den digitala tekniken för att trycka på flexibla förpackningar. Det handlar om förpackningslösningar så som ståpåsar (pouches) och pippåsar för en rad marknader, till exempel livsmedel så som snacks, skaldjur och husdjursmat. Deras lösningar kan snabbt skalas upp eller ner för att möta produktionskraven för kunder av alla storlekar, skriver Sealed Air i ett pressmeddelande i samband med förvärvet av bolaget.

– Foxpak kommer att bygga vidare på våra digitala förpackningslösningar där grafisk design och digitaltryck är nyckelområden för värdeskapande. Foxpak är erkänt som en kundcentrerad pionjär inom digitalt tryck, säger Ted Doheny, vd och koncernchef på Sealed Air i ett pressmeddelande.

– Tillsammans kommer vi att accelerera vår digitala framtid med innovationer inom smarta förpackningar för ledande varumärken runt om i världen.

Foxpak Flexibles har 33 anställda och arbetar med varumärkesägare i mer än 30 länder.

Villkoren och transaktion för affären har inte avslöjats.

 

Läs vidare

Nu kan tjockare material köras i Ricoh Pro C9500

Ricoh utökar möjligheterna i sin digitalpress Pro C9500. Maskinen har en ny tjänst som gör det möjligt att skriva ut tjockare material än tidigare som till exempel olika förpackningar.
Rihcox

Digital tryckteknik ger flexibilitet och hållbarhet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.
Nordic label

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen till tryckbranschen

Tidningen Packnews systertidning Sign&Print har besökt Heidelbergs nya Print Media Center ”Home of print” i Tyskland. Med sitt nya arbetsflödessystem och nya maskiner som Jetfire 50 och Boardmaster stakar de ut en allmer automatiserad och AI-styrd framtid för tryckerier världen över.
DSC_7880xx

Ny teknik för flexibelt tryck på e-handelsförpackningar

Sealed Air har lanserat ett nytt on-demand-utskriftssystem som levererar skräddarsydda utskrifter i sent skede på sekundär- och transportförpackningar.
BeautyBoxIpack2x

Senaste nytt

Lidl i Storbritannien tar bort designelement som tilltalar barn

I Storbritannien har Lidl beslutat att man tar bort alla designelement som uppskattas av barn på förpackningarna till sina minst hälsosamma, egna varumärken. Det ska vara klart till mitten av året och ska hjälpa föräldrar att handla nyttigare till barnen.
LIDLx

Ishidas Europes nyckelroll i Maple Leafs jättelika kycklingfabrik

I samarbete med Maple Leaf Foods, en av Kanadas ledande kött- och fjäderfäproducenter, har Ishida Europe spelat en nyckelroll i etableringen av Maple Leaf Foods nyligen öppnade fabrik för kyckling i London, Ontario. Det är en stors satsning värd C$772 miljoner.
Ishida - Maple Leaf 3x

Ärlighet varar längst för Gbgt Box

Gbgt Box menar att ärlighet är en nyckel till framgång. För något år sedan vann man ett Guldägg för Atmosphere, en serie förpackningar i varandra, typ den ryska dockan, där man nog beskrev ingående material och förpackningens CO2 generering. Nu kommer nästa serie som man kallar Honest Packaging.
GBGT-321-1-scaledx

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx