Scandraft utökar med fyra säljare

PUBLICERAD: 30 augusti 2018
UPPDATERAD: 24 januari

Scandraft, leverantör av förbrukningsvaror till den grafiska industrin, värvar fyra rutinerade säljare – alla med lång erfarenhet från den grafiska branschen.

Företaget Scandraft med sitt huvudkontor i Mölnlycke har gjort klart med fyra personer som ska stärka upp säljteamet. Värvningarna blev klara under sommaren, förklarar en glad Anders Trillkott, vd för Scandraft:

– Vi får ytterligare möjligheter att vara närvarande hos våra kunder och hjälpa dem att utveckla sina affärer med rätt produkter i rätt tid.

 

Christer Sehlstedt går tillbaka till Scandraft i Stockholm efter tre års arbete på Neopost och nu senast Durst där han har ansvarat för maskinförsäljning i Norden och Baltikum.

 

 

 

 

 

 

 

Sara Johansson får rollen som expert på material till HP Latex och HP Pagewide. Hon har en bakgrund på Olsonic och Papyrus (15 år), och innan det sex år på Visutech.

 

 

 

 

 

 

Peter Hallgren började i unga år som skyltmakare och har varit egenföretagare i många år. Närmast kommer han från Sericomex där han var säljrepresentant för Västsverige. Han har lång erfarenhet av olika plastskivor och dess användningsområden.

 

 

 

 

 

 

Roger Carlsson har de senaste tio åren arbetat för ett textiltryckeri i Skellefteå. Han kommer främst att ha Norrland som säljområde.

Senaste nytt

Stora Enso genomför organisationsförändringar

Stora Enso planerar att implementera en ny organisation med sju affärsområden för P&L-ansvar, vilket återspeglar vikten av kärnverksamheten inom förnybara förpackningar i affärsportföljen. Den nya, plattare och effektiviserade organisationen kommer att öka kundfokus, driva den operativa effektiviteten med ökad integration, minska komplexiteten och förbättra koncernens prestationskultur.
wellpapp-Stora-Ensox

Nu testkörs Norges nya plaståtervinningsanläggning

Testkörningar pågår just nu och hösten 2025 öppnar Tomra och Plastretur officiellt den första och enda nationella finsorteringsanläggningen för plastförpackningar i Norge. Anläggningen, som ligger i Holtskogen Business Park i Inre Østfold, kommer att heta Områ.
default

Ny lack för BOPE-film gör materialet bättre för påstillverkning

Filmer av BOPE, biaxiellt orienterad polyeten, är kända för sin höga återvinningsbarhet, men deras begränsade temperaturbeständighet har hittills varit ett hinder för bredare industriella tillämpningar. Nu har hubergroup hittat en lösning som gör filmen betydligt värmetåligare.
HUB_Plastic-Bond-K1x

Ny teknik för biobaserad cellplast möjliggör cirkularitet för ett omtalat material

TotalEnergies Corbion och Useon har ingått ett strategiskt partnerskap för att främja utvecklingen och global kommersialisering av EPLA-formade produkter – en ny generation av hållbara, högpresterande skummaterial tillverkade av PLA, ett av de mest använda bioplastmaterialen.
epla-bottle-base-made-by-useon-with-luminy-plax

Läs vidare

Ny lack för BOPE-film gör materialet bättre för påstillverkning

Filmer av BOPE, biaxiellt orienterad polyeten, är kända för sin höga återvinningsbarhet, men deras begränsade temperaturbeständighet har hittills varit ett hinder för bredare industriella tillämpningar. Nu har hubergroup hittat en lösning som gör filmen betydligt värmetåligare.
HUB_Plastic-Bond-K1x

Konsumentförpackningar av plast blir filament för 3D-printing

Mängden plastavfall i de tyska hushållen har tredubblats under de senaste 30 åren, varav en stor del kommer från förpackningar. Tyska forskare har nu framgångsrikt lyckats omvandla plasten till filament för 3D-printing.
Fraunhofer-1-1024x683x

Limmet öppnar ögonen på återvinningssystemet

Ett passande lim gör att plastpåsarna till färdigförpackad potatis från Garant, Axfoodkoncernens eget varumärke, nu kan materialåtervinnas fullt ut. Det leder till att materialet kan bli ett nytt högkvalitativt material. Totalt handlar det om drygt 50 ton plast per år.
Garant potatis plastförpackningx

Coca-Cola lanserar ikonisk kampanj i ny tappning

Den omtalade kampanjen Share a Coke är tillbaka och bjuder nu in en yngre generation att få uppleva klassikern i ny tappning. Originalet blev en enorm succé världen över och var första gången någonsin som logotypen för Coca-Cola byttes ut mot namn på flaskor och burkar för att dela med nära och kära.
SE - Share a Coke - Night venue - PET - Cleanx