Sponsrar skid-VM i Falun 2015

PUBLICERAD: 17 oktober 2014
UPPDATERAD: 24 januari

 

ABB Skidvm

Företaget tar som nationell sponsor tillvara på energin under skid-VM som arrangeras från 18 februari till 1 mars och väntas bli en folkfest med över 200 000 besökare på plats.

 Skid-VM samlar 700 aktiva skidåkare från 55 olika nationer och över 500 miljoner tv-tittare världen över förväntas följa det live. Ett VM handlar om energi. De skidåkare som bäst tar hand om sin energi kommer att vinna. Energi är också centralt för ABB, som hjälper sina kunder att utnyttja den så effektivt som möjligt.

Under VM-festen kommer ABB att samla både kunder och medarbetare i Falun som ska heja fram åkarna i spåret. ABB kommer också att stärka samarbetet med andra svenska industriföretag genom en gemensam utställning inne på tävlingsområdet. Utställningen kommer bland annat att fokusera på innovation och hur de medverkande företagen gemensamt bidrar till utvecklingen. Den har det passande namnet ”Innovation we trust”. Förutom ABB medverkar Atlas Copco, Electrolux, LKAB, SAAB, SSAB och Stora Enso.

-Vi är glada att sponsra skid-VM i Falun 2015. Det här är ett utmärkt tillfälle att bjuda in kunder för möten och samtidigt göra det möjligt för våra medarbetare att ta del av den internationella skidfesten. Det är också en unik möjlighet för oss att tillsammans med andra visa den bredd och spets som svensk industri har”, säger Johan Söderström, vd för ABB Sverige.

Som ett led i sponsringen kommer ABB att ha ett ökat fokus på hälsa och motion för sina medarbetare. Alla inom företaget kommer också att kunna köpa biljetter till rabatterade priser.

 

 

Läs vidare

Drupa drar ner på antalet mässdagar

Drupa håller fast vid sin fyraårscykel och har nu presenterat datumen för nästa mässa som arrangeras våren 2028. Det som däremot förändras är antalet mässdagar.
Drupa-2028-1536x1024x

Innovationer och hållbarhet i fokus på Fachpack i slutet av september

Den 24 - 26 september 2024 samlas branschledare, innovatörer och experter inom förpackningsindustrin återigen i Nürnberg, Tyskland. Då arrangeras för Fachpack. Nürnberg Messe lovar att leverera ett stort utbud av innovationer, hållbarhet och nätverksmöjligheter, och lockar besökare från hela världen, inklusive ett starkt deltagande från Sverige.
Messegeschehen / Fair activities in general

Packnews ger dig kostnadsfri entré till Fachpack 2024

Packnews kan nu erbjuda kostnadsfri entré till Fachpack i Nürnberg i höst.
Messegeschehen / Fair activities in general

Nu öppnar Drupa - här är arton tips på vad du kan se på mässan

För första gången sedan år 2016 är det dags för Drupa i Düsseldorf igen. Jättemässan kommer efter så många år att ha mängder av nyheter att presentera, inte minst nyheter med intresse för förpackningsindustrin. Det är inte för inte som mässan allt oftare kalla för Drupack. Här finna lite tips på vad du som besökare kan se på mässan. Packnews kommer naturligtvis att finnas på plats på mässan.
DRUPA24_01x

Senaste nytt

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Ny förpackningsdesign för Ridderheims

Samtliga av Ridderheims produkter har fått ett nytt utseende som tagits fram av byrån Identity Works. I den nya designen har fokus legat på att förtydliga sortimentet för kunden genom bland annat färgkodning av produkterna. ”Fokus landade på att skapa en design som är högljudd och generös, med mycket färg, rörelse och med en skvätt av humor i tonaliteten”, säger Niklas Dahl på Identity Works till Cap&Design.
top

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se