Billerud Korsnäs byter namn till kort och gott Billerud. Ett beslut taget i linje med strategin att expandera i Nordamerika och globalt.
Namnet kortas ner till Billerud för att tillmötesgå internationella kunders behov. Det är helt enkelt lättare att rätt och slätt säga Billerud vilket också rimmar med företagets strategi att öka tillväxten globalt och för att expandera i Nordamerika. Det skriver företaget i ett pressmeddelande.
– Vi är nu redo att möta framtidens utmaningar som ett företag: Billerud. För ett år sedan satte vi en tydlig strategi med syftet att uppnå lönsam och hållbar försäljningstillväxt fram till år 2030 och att växa i Nordamerika. Namnbytet är ett naturligt steg på den resan, säger Christoph Michalski, vd och koncernchef på Billerud.
Enligt tillverkaren av förpackningsmaterial med fokus på nyfiber omfattar det nya namnet alla pappersbruk och försäljningskontor inom koncernen. Det börsnoterade företaget med cirka 5 800 anställda i 13 länder har nio produktionsenheter i Sverige, USA och Finland.