Ridderheims byter design på hela sortimentet

PUBLICERAD: 25 november 2024
UPPDATERAD: 25 november
Foto: Ridderheims

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor i ny färgsprakande design tagit plats ute i butikshyllorna. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya lekfulla designen.

Från och med vecka 48 kommer hela Ridderheims produktutbud övergå till ny förpackningsdesign. Med nya designen vill man inspirera och underlätta för den smaknyfikna eller plocksugna konsumenten.

− Vi vill göra det tydligare för konsument att välja när de står i butik och söker inspiration och produkter för nya smakupplevelser eller bara är riktigt sugna på en härlig plockmiddag. Med ett fräscht och livfullt utseende speglar de nya förpackningarna vår ambition att erbjuda både smakupplevelser och ett visuellt tilltalande uttryck som ligger i tiden, säger Karolina Szczepanska, Brand Manager, Ridderheims.

Designbytet tillsammans med Ridderheims senaste nyheter; färdigskivad italiensk chark, stärker Ridderheims position inom plockmat. Målet är att det inom en snar framtid ska finnas en social-food destination i livsmedelsbutiker där konsumenter kan plocka fritt ur Ridderheims produktutbud. ”Mixa, matcha, njut” helt enkelt.

Den nya designen har en tydlig färgkodning som håller ihop hela sortimentet och gör det enkelt för konsumenten att hitta sin favorit.

− Vi ser fram emot att ge våra konsumenter en ännu bättre upplevelse av deras favoritölkorvar, säger Karolina Szczepanska.

 

Läs vidare

Nya livsmedelsförpackningar från Plus Pack med åttiofem procent återvunnet material

Danska Plus Pack lanserar nu Cubus, ett cirkulärt och återvinningsbart livsmedelsförpackningssortiment som erbjuder flexibla förslutningsalternativ. Den nya serien förpackningar är återvinningsbara och effektiva för kalla måltider och snacks som frukt, nötter, sallader, tapas och yoghurt.
Cubus fælles_edit2x

Optiska sorteringslösningar i ny agentur hos Mobergs Processkontroll

Mobergs Produktkontroll AB har ingått ett samarbetsavtal med italienska 3U Vision för att ytterligare vidga sitt utbud av avancerade optiska sorteringslösningar för livsmedels- och tillverkningsindustrin.
Mobergs

Så ska robotautomation optimera den svenska livsmedelsindustrin

Industrier som präglas av säsongsbetonad efterfrågan och hög konkurrens kan effektiviseras med robotautomation. SWIRA, Swedish Industrial Robot Association, arbetar för att främja automation och robotutveckling i den svenska industrin. I år närvarar SWIRA på Scanpack för att diskutera teknikens potential i förpackningsbranschen.
Ove_Leichsenring-SWIRA-1

Sainsbury´s minskar plastanvändningen och får klagomål från kunderna

Vi är alla konsumenter och inte alltid lätta att hantera för varumärkesägarna. Det visar det här exemplet från Storbritannien.
sains

Senaste nytt

Paul Jenkins och julkalendrar nyheter i Packnorth Award 2025

Nu har portarna öppnats för bidrag till Nordens största förpackningstävling Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nytillkomna kategorier och pratar med brittiska ThePackHubs vd Paul Jenkins, som är det nya internationella tillskottet i jurygänget. Vilka trender ser han? Och hur kommer den nya PPWR-förordningen att påverka branschen?
top-9

Elopak blir delägare i Blue Ocean Closures

Elopak investerar nu i Blue Ocean Closures och blir delägare i den svenska start-upen som producerar fiberbaserade förslutningar. Elopak får också rättigheterna till att marknadsföra, sälja och distribuera Blue Ocean Closures förslutningar globlat för takåsförpackningar.
BOC

Rottneros varslar personal efter vinstvarning

Förra veckan gick Rottneros ut med en vinstvarning på grund av allt högre råvarupriser, världsmarknadens vikande efterfrågan på mekanisk massa och en allt svagare dollarkurs. Nu varslar koncernen 47 personer där de flesta som påverkas jobbarpå Rottneros Bruk i Sunne.
Rottneros

Leksands Knäckebröd uppdaterar förpackningsdesignen

Leksands Knäckebröd uppdaterar design och logga på alla sina förpackningar. Det ska bli tydligare att brödet är bakat i Leksand av ett familjeföretag sedan sex generationer. De nya förpackningarna kommer också att visa brödet mer och lyfta fram att bageriet är bäst i klassen på hållbarhet.
Leksandx