OKI ska inspirera till att tänka utanför boxen

PUBLICERAD: 3 december 2021
UPPDATERAD: 24 januari
Lars Haargard, marknadschef för OKI i norra Europa hoppas på många intressanta samtal under Sign&Print-mässans tre dagar. Foto: Pressbild

Kundanpassat och personaliserat är OKI:s melodi på Sign&Print Scandinavia, 8–10 februari, där de visar utskriftslösningar för att skapa etiketter, förpackningar och transfertryck.

OKI fortsätter sin resa efter senaste årens totala strategiska förändring. Tillverkaren erbjuder nu endast trycklösningar för grafiskt orienterade företag och för ett fåtal utvalda branscher, till exempel för hotell, detaljhandeln och plantskolor, enligt Lars Haargard, marknadschef för OKI i norra Europa.
– Inom den grafiska sektorn fokuserar vi på tre områden; etiketttryck, förpackningstryck och transfertryck. Inom alla tre områdena är personifiering, kundanpassning och möjligheten att skriva ut i vitt de viktigaste parametrarna. Och då är alla lösningar överkomliga i pris, så ROI (return of investment) ofta kan uppnås inom 1–2 år.

”Utrymme för innovsation”

Han säger att målet på Sign&Print-mässan är att inspirera besökarna till att tänka utanför boxen.
– Vi kommer att visa exempel på hur besökare kan utöka sin verksamhet och erbjuda unika trycksaker utan stora investeringar. Det kommer att finnas konkreta exempel anpassade till den enskilda kunden och besökaren. Vi vill visa att det fortfarande finns utrymme för innovation i en bransch fylld av erfarna och kompetenta aktörer.

OKI:s pro 10-serie visas på Sign&Print Scandinavia, 8–10 februari. Foto: Pressbild

OKI:s pro 10-serie som skriver ut etiketter, vare sig det är i enstyck eller upp till 500 exemplar är en bland flera maskinserier som demonstreras för mässbesökarna.
– Konkreta utskriftslösningar med fokus på personifiering och kundanpassning på alla våra hårdvaruplattformar är vad vi kommer att visa på mässan. Dessutom finns nya partners inom printmedia.

Vill möta företag

Lars Hargaard hoppas och tror att den grafiska branschen är redo att komma till mässan igen:
– Så vi förväntar oss många samtal med intressanta företag som letar efter nya affärsområden som de kan erbjuda det svenska näringslivet och privatkunderna. Och kanske får vi träffa några nya återförsäljare som hjälper oss att erbjuda våra skrivare till den grafiska industrin.

 

 

Läs vidare

Heidelberg vill förlösa din potential

Det blir världspremiär för den nya generationen av Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen ska möjliggöra autonomt tryck även inom förpackningsproduktion.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Världspremiär på drupa för Xeikons nya etikettpress

Xeikon kommer att ha en världspremiär på drupa 2024. Det är en etikettpress som trycker med en, ny, egenutvecklad bläckserie.
Untitled Design - 1

Xeikon visar innovationer inom nyckelsegment på Drupa

Xeikon, som är en del av Flint Group, erbjuder digitala lösningar för såväl den grafiska industrin som förpackningsbranschen. På Drupa visas de senaste innovationerna inom dessa segment.
SV-kollage-1536x1024x

Sexton förädlingsmöjligheter i en maskin

Scodix utvecklar sin dekoreringsteknik och kan nu erbjuda sexton olika dekoreringsalternativ i en och samma maskin. På Drupa kan man ta del av tekniken i företagets monter.
scodixx

Senaste nytt

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
01_Hero_Lessebo Texture_Close-up paper texture Morocco_Photo by Carl Anderx

Grathwol vill vinna Packnorth Award 2024 med en monomaterialbaserad PET-burk

Det danska företaget Grathwol konstaterar att man är först i världen med att kunna tillverka ett lock av PET till en burk av samma material. Det kan verka som att det borde vara enkelt, men det finns flera problem. Genom att man löst detta kan man nu erbjuda en monomateriallösning som underlättar återvinning. Naturligtvis vill man vinna ett pris i Packnorth Award 2024.
Påsk

Dags för branschen att sponsra framtidens medarbetare – Åke Sahlins Stipendiefond behöver fyllas på

Den har varit ett faktum i förpackningsbranschen i snart femtio år men samtidigt varit ganska anonym. Åke Sahlins Stipendiefond har genom åren hjälpt förpackningsstuderande ekonomiskt. Nu börjar kapitalet bli magert, det är dags för branschen att bidra med lite stöd till fonden!
Giltiga sedlarx

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnews Award kommer nu in till Packnews i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x