Nya medarbetare

PUBLICERAD: 14 januari 2016
UPPDATERAD: 31 januari

Molanders Sign + Display (MSD), dotterbolag till Durst AG har sedan start 2009 utvecklats mycket bra. Durst är i dag med över 150 installationer i regionen, ett av Nordens marknadsledande företag inom UV-inkjetskrivare för storformatutskrifter och etikettutskrifter i industriella volymer.

Som en naturlig del i denna utveckling har MSD ytterligare förstärkt den lokala serviceorganisationen med två duktiga servicetekniker:

– Tommy Pettersson

–  Linus Turesson

Med start den 1 februari har även Christer Sehlstedt anställts som Key Account Manager hos MSD.

Christer Sehlstedt har mångårig gedigen erfarenhet och kunskap från storformatsbranschen bla som produktionsansvarig hos Big Image, media och system försäljning hos Sericomex, Key Account Manager hos Scandraft och senast försäljningschef storformat hos Neopost kommer att förstärka MSD försäljning av Durst inkjetsystem på den nordiska marknaden.

– Vi är glada att kunna knyta Tommy Pettersson, Linus Turesson och Christer Sehlstedt till vårt team av duktiga och dedikerade MSD-medarbetare. Dom passar alla perfekt in i vår verksamhet med sina kunskaper, motivation och kundservicekänsla, säger Hans Molander, VD Molanders Sign+Display.

Molanders Christer Sehlstedt

Christer Sehlstedt

 

Läs vidare

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

World Packaging Organization och AIPIA i smart samarbete

WPO, World Packaging Organization, och AIPIA har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MOU), för att främja sitt samarbete för att dela idéer om smarta förpackningar och den vetenskap som ligger till grund för det.
WPO AIPIAx

Senaste nytt

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

World Packaging Organization och AIPIA i smart samarbete

WPO, World Packaging Organization, och AIPIA har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MOU), för att främja sitt samarbete för att dela idéer om smarta förpackningar och den vetenskap som ligger till grund för det.
WPO AIPIAx