Jonas Lindeborne tillträder från den 1 maj, 2014 som VD för Cefour Wine & Beverage AB. Sedan ett år tillbaka har han ansvarat för företagets marknadsföring och försäljning.
Sedan årsskiftet har Jonas Lindeborne vid sidan av sin roll som marknadschef också fungerat som platschef vid Cefours produktionsanläggning i Åhus. Under den tid som gått sedan hans tillträdde har försäljningen åter börjat ta fart. Genom de produkt- och försäljningsstrategier som utarbetats inom Cefour, bör rätt förutsättningar finnas för att göra Cefour till ett framgångsrikt företag.
– Jonas Lindeborne har ett starkt stöd från såväl sina medarbetare som styrelse, och han har genom sin initiativkraft och kreativitet visat sig väl kunna axla rollen som VD för Cefour. Det är med stort förtroende och glädje vi nu formellt utnämner honom till VD. Jag kvarstår som styrelseordförande, kommenterar Gert Westergren.
Cefours affärsidé är att sälja och distribuera vin som tappats på attraktiva, praktiska och drickfärdiga engångsglas av återvinningsbar plast. Sedan produktionsstarten 2010 har Cefour utvecklat en avancerad och unik produktionsteknik, där företaget äger hela processen i tillverkningen. Detta innebär att vi själva köper in viner och råmaterial för tillverkning av produkterna – och helt i egen regi – framställer hela förpackningen samt tappar och försluter glasen.