Ny säljare

PUBLICERAD: 21 juni 2016
UPPDATERAD: 31 januari

Nordvalls - Jaana Hagström

Den 1 juni började Jaana Hagström som ny säljare på Nordvalls. Hon har hittills haft en lång karriär inom försäljning i bland annat hälsokost- och den medicintekniska branschen och har även jobbat med produktutveckling. Hon kommer att utgå från Norrköping och ha hand om kunder i norra Sverige. I den här intervjun får alla chansen att lära känna henne lite bättre!

Hej Jaana! Kan du berätta lite kort om din bakgrund?

– Nu senast kommer jag från ConvaTec, ett globalt medicintekniskt företag inom stomivård, sårbehandling, urologi-, intensiv- och operationsvår. Där jobbade jag med försäljning i den svenska organisationen i nio år.

– Dessförinnan var jag på hälsokostföretaget Vitamex i ca femton år. Min första tjänst där var produktionsadministratör och med tiden blev jag ansvarig för bland annat planering, produktutveckling och inköp. De sista sju åren jobbade jag som Key Account Manager inom exportförsäljning och hade bland annat Tesco, Storbritanniens största dagligvaruhuskedja, som kund.

Du verkar brinna för försäljning! Hur kommer det sig?

– Det har känts ganska så naturligt. Jag är nyfiken och intresserad av människor, dessutom älskar jag att lösa problem och se nya möjligheter. Att jobba med försäljning innebär ju att hjälpa kunden att utvecklas och det är väldigt stimulerande tycker jag.

Och nu har du hamnat på Nordvalls. Hur känns det?

– Det känns jättebra. Det är en väldigt positiv energi här. Jag hade ju varit på min tidigare tjänst i nio år så jag var redo för en ny utmaning. Nordvalls är ett familjeföretag och jag har jobbat i liknande bolag tidigare. Det passar mig bra, det är familjärt och beslutsvägarna är korta.

– Jag tycker dessutom att etikettbranschen verkar väldigt spännande! Det är en kreativ bransch som handlar mycket om design och att hjälpa kunden att få ut sitt budskap med hjälp av etiketten. Jag fick en stor förståelse för det under min tid på Vitamex, då jag hade Tesco som kund, alltså vilken viktig roll etikettdesignen spelar för att få produkten att sticka ut från mängden. Etiketten kan tyckas simpel men den är komplex och väldigt viktig, även i de fall då den har andra syften än varumärkesbyggande.

Vilka erfarenheter från tidigare tjänster tar du med dig till Nordvalls?

– Jag har en lång erfarenhet av försäljning och är bra på att bygga relationer. Dessutom har jag ju arbetat i tillverkande bolag under större delen av mitt yrkesliv så jag förstår produktion vilket jag tror är en fördel.”
Kort om Jaana Hagström

Ålder: 48 år
Född och uppvuxen: Född i Finland men har bott i Norrköping under större delen av sitt liv. Talar flytande finska, utöver svenska och engelska.
Befattning: Säljare print
Bor: i Norrköping tillsammans med sambon Fredrik. Dottern Elin pluggar i USA.
Fritidsintressen: löpning, akvarellmålning och att pyssla i hem och trädgård.
Beskriver sig själv som: Ett energiknippe som får saker gjorda.

Läs vidare

Billerud stoppar konverteringen av pappersbruket i Escanaba i Michigan

Billeruds styrelse har beslutat att avbryta planerna på att konvertera bruket i Escanaba till produktion av förpackningskartong. Bolaget kommer istället fokusera på att stegvis skifta produktmixen i Nordamerika mot förpackningsmaterial med en måttlig investeringsnivå.
Escax

PulPac och Optipack i samarbete för att sätta färg på produkter av torrformad fiber

PulPac och OptiPack i Sunne, leverantör av förpackningstryck och barriärlösningar har inlett ett samarbete. Partnerskapet syftar till att öppna upp nya möjligheter för skräddarsydda Dry Moulded Fiber-förpackningar.
PulPac_Optipack_samplex

Är den här dryckesförpackningen en game-changer som skakar om de stora företagen?

Den 15 maj, samlades delar av förpackningspressen i Amsterdam för att ta del av lanseringen av en helt ny förpackningslösning som företaget bakom presskonferensen, Zotefoams, menar är en game changer. Ska de stora tillverkarna av vätskekartongförpackningar känna sig hotade?
rezorce

Oro i den grafiska industrin när för få utbildas

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar. Det framgår av en ny rekryteringsrapport från Grafiska Företagen.
evax

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}