Ny säljare

PUBLICERAD: 21 juni 2016
UPPDATERAD: 31 januari

Nordvalls - Jaana Hagström

Den 1 juni började Jaana Hagström som ny säljare på Nordvalls. Hon har hittills haft en lång karriär inom försäljning i bland annat hälsokost- och den medicintekniska branschen och har även jobbat med produktutveckling. Hon kommer att utgå från Norrköping och ha hand om kunder i norra Sverige. I den här intervjun får alla chansen att lära känna henne lite bättre!

Hej Jaana! Kan du berätta lite kort om din bakgrund?

– Nu senast kommer jag från ConvaTec, ett globalt medicintekniskt företag inom stomivård, sårbehandling, urologi-, intensiv- och operationsvår. Där jobbade jag med försäljning i den svenska organisationen i nio år.

– Dessförinnan var jag på hälsokostföretaget Vitamex i ca femton år. Min första tjänst där var produktionsadministratör och med tiden blev jag ansvarig för bland annat planering, produktutveckling och inköp. De sista sju åren jobbade jag som Key Account Manager inom exportförsäljning och hade bland annat Tesco, Storbritanniens största dagligvaruhuskedja, som kund.

Du verkar brinna för försäljning! Hur kommer det sig?

– Det har känts ganska så naturligt. Jag är nyfiken och intresserad av människor, dessutom älskar jag att lösa problem och se nya möjligheter. Att jobba med försäljning innebär ju att hjälpa kunden att utvecklas och det är väldigt stimulerande tycker jag.

Och nu har du hamnat på Nordvalls. Hur känns det?

– Det känns jättebra. Det är en väldigt positiv energi här. Jag hade ju varit på min tidigare tjänst i nio år så jag var redo för en ny utmaning. Nordvalls är ett familjeföretag och jag har jobbat i liknande bolag tidigare. Det passar mig bra, det är familjärt och beslutsvägarna är korta.

– Jag tycker dessutom att etikettbranschen verkar väldigt spännande! Det är en kreativ bransch som handlar mycket om design och att hjälpa kunden att få ut sitt budskap med hjälp av etiketten. Jag fick en stor förståelse för det under min tid på Vitamex, då jag hade Tesco som kund, alltså vilken viktig roll etikettdesignen spelar för att få produkten att sticka ut från mängden. Etiketten kan tyckas simpel men den är komplex och väldigt viktig, även i de fall då den har andra syften än varumärkesbyggande.

Vilka erfarenheter från tidigare tjänster tar du med dig till Nordvalls?

– Jag har en lång erfarenhet av försäljning och är bra på att bygga relationer. Dessutom har jag ju arbetat i tillverkande bolag under större delen av mitt yrkesliv så jag förstår produktion vilket jag tror är en fördel.”
Kort om Jaana Hagström

Ålder: 48 år
Född och uppvuxen: Född i Finland men har bott i Norrköping under större delen av sitt liv. Talar flytande finska, utöver svenska och engelska.
Befattning: Säljare print
Bor: i Norrköping tillsammans med sambon Fredrik. Dottern Elin pluggar i USA.
Fritidsintressen: löpning, akvarellmålning och att pyssla i hem och trädgård.
Beskriver sig själv som: Ett energiknippe som får saker gjorda.

Läs vidare

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

World Packaging Organization och AIPIA i smart samarbete

WPO, World Packaging Organization, och AIPIA har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MOU), för att främja sitt samarbete för att dela idéer om smarta förpackningar och den vetenskap som ligger till grund för det.
WPO AIPIAx

Senaste nytt

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

World Packaging Organization och AIPIA i smart samarbete

WPO, World Packaging Organization, och AIPIA har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MOU), för att främja sitt samarbete för att dela idéer om smarta förpackningar och den vetenskap som ligger till grund för det.
WPO AIPIAx