Ny marknadschef på Svenska Mässan

PUBLICERAD: 2 oktober 2015
UPPDATERAD: 31 januari

Susanne HallencreutzSusanne Hallencreutz är ny marknadschef
Foto: Anna Sigvardsson

Susanne Hallencreutz har rekryterats till en helt ny tjänst som marknadschef på Svenska Mässans dotterbolag Svenska Mässan Mässor och Möten AB.
– Susanne, som har en gedigen branscherfarenhet, kommer att bidra mycket både till utveckling och tillväxt av våra mässvarumärken och vår mötesplats, säger Ulrika Liss-Daniels, vd på Svenska Mässan Mässor och Möten AB.

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten. Nu förstärks Svenska Mässan ytterligare på marknadssidan genom rekryteringen av Susanne Hallencreutz.

– Min uppgift är att stötta och utveckla alla våra varumärken både var gäller innehåll och marknadsföring, säger Susanne Hallencreutz. Utmaningen blir att ta steget in i den digitala eran. Det handlar om att utveckla mötesplatser, skapa unika upplevelser och därigenom öka resultatet för både utställare och besökare.

– All statistik och alla undersökningar visar att den nya tekniken har bidragit till att behovet att träffas ökar. Betydelsen av det personliga mötet har aldrig varit så stor, avslutar Susanne Hallencreutz.

Ulrika Liss-Daniels är mycket nöjd med nyrekryteringen:

– Vårt mål är tillväxt och vi fokuserar på att vara branschledande, nyskapande och affärsskapande i varje projekt vi är involverade i. Susanne har grundlig kompentens inom marknadsföring och en gedigen mässbakgrund. Med Susanne är jag säker på att vi kan skapa tillväxt, ta marknadsandelar inom viktiga strategiska segment och samtidigt bredda kompetensen i koncernen. 

Susanne Hallencreutz har en lång erfarenhet inom mässor och konferenser och haft flera olika chefspositioner i flera mässbolag. Susanne Hallencreutz tillträdde sin nya tjänst 17 augusti.

 

Läs vidare

Herrljunga Musteri byter från plast till plast i förpackningar för ingefärashots

Herrljunga Musteri har lanserat sina ingefärashots i en alternativ förpackningslösning. Man har gått från de små PET-flaskorna till påsförpackningar. Det är följden av att retursystemet inte kan hantera flaskor med så låg volym som gäller för shotsen.
Herrljungax

Metsä får investeringsstöd från EU om de bygger nytt bruk

Muoto är namnet på en serie nya, fiberbaserade, förpackningar från Metsä Group. Koncernen funderar nu på att investera i ett eget bruk i Raumo, Finland, för produktionen och om det blir av har man förhandlats till sig upp till 85,5 miljoner euro via EU:s innovationsfond. Ett avtal om delfinansiering har undertecknats.
Muoto

El- och råvarupriser tvingar Hylte Paper att varsla personal

60 av de ungefär 270 anställda på det halländska pappersbruket Hylte Paper varslas, rapporterar SVT. Enligt fackförbundet Pappers är det tjänster från alla delar av företaget som omfattas.
Hylte-bruk

Nu är det bestämt - Tako kartongbruk i Tammerfors läggs ner

Packnews har tidigare berättat om planerna på att stänga ner Tako kartongbruk i centrala Tammerfors, nu är beslutet taget.
Tako-mill

Senaste nytt

Är det här greenwashing Lego?

Lego är inne i en period där man byter ut sina plastpåsar med klotsarna som ligger i en kartongförpackning. Man byter till papperspåsar av miljöskäl, men hur är det egentligen? I Holland har en miljökämpe testat papperspåsarna.
Lego1x

Herrljunga Musteri byter från plast till plast i förpackningar för ingefärashots

Herrljunga Musteri har lanserat sina ingefärashots i en alternativ förpackningslösning. Man har gått från de små PET-flaskorna till påsförpackningar. Det är följden av att retursystemet inte kan hantera flaskor med så låg volym som gäller för shotsen.
Herrljungax

Metsä får investeringsstöd från EU om de bygger nytt bruk

Muoto är namnet på en serie nya, fiberbaserade, förpackningar från Metsä Group. Koncernen funderar nu på att investera i ett eget bruk i Raumo, Finland, för produktionen och om det blir av har man förhandlats till sig upp till 85,5 miljoner euro via EU:s innovationsfond. Ett avtal om delfinansiering har undertecknats.
Muoto

Återvinnings- och värmeförseglingsbart papper nyhet från Billerud

Billerud har utvecklat ett återvinningsbart, värmeförseglingsbart papper designat för att ersätta plast i förpackningsapplikationer med höga krav på förseglingsprestanda och återvinningsbarhet.
Billerudx