Ny marknadschef på Svenska Mässan

PUBLICERAD: 2 oktober 2015
UPPDATERAD: 31 januari

Susanne HallencreutzSusanne Hallencreutz är ny marknadschef
Foto: Anna Sigvardsson

Susanne Hallencreutz har rekryterats till en helt ny tjänst som marknadschef på Svenska Mässans dotterbolag Svenska Mässan Mässor och Möten AB.
– Susanne, som har en gedigen branscherfarenhet, kommer att bidra mycket både till utveckling och tillväxt av våra mässvarumärken och vår mötesplats, säger Ulrika Liss-Daniels, vd på Svenska Mässan Mässor och Möten AB.

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten. Nu förstärks Svenska Mässan ytterligare på marknadssidan genom rekryteringen av Susanne Hallencreutz.

– Min uppgift är att stötta och utveckla alla våra varumärken både var gäller innehåll och marknadsföring, säger Susanne Hallencreutz. Utmaningen blir att ta steget in i den digitala eran. Det handlar om att utveckla mötesplatser, skapa unika upplevelser och därigenom öka resultatet för både utställare och besökare.

– All statistik och alla undersökningar visar att den nya tekniken har bidragit till att behovet att träffas ökar. Betydelsen av det personliga mötet har aldrig varit så stor, avslutar Susanne Hallencreutz.

Ulrika Liss-Daniels är mycket nöjd med nyrekryteringen:

– Vårt mål är tillväxt och vi fokuserar på att vara branschledande, nyskapande och affärsskapande i varje projekt vi är involverade i. Susanne har grundlig kompentens inom marknadsföring och en gedigen mässbakgrund. Med Susanne är jag säker på att vi kan skapa tillväxt, ta marknadsandelar inom viktiga strategiska segment och samtidigt bredda kompetensen i koncernen. 

Susanne Hallencreutz har en lång erfarenhet inom mässor och konferenser och haft flera olika chefspositioner i flera mässbolag. Susanne Hallencreutz tillträdde sin nya tjänst 17 augusti.

 

Läs vidare

FrontPac belönades i Smart Industri 2024

I onsdags var FrontPac en av fyra finalister till Kungliga Ingenjörsakademins pris Smart Industri 2024. Urvalet var flera hundra företag som sedan blev fyra finalister. I juryn satt Scania, Volvo, Siemens, Wallenberg, KTH mfl. FrontPac kunde glädjas åt en andraplats och ett hedersomnämnade.
FrontPacx

Stora Enso startar produktionsenhet för torrformning av fiber i Skene

Stora Enso som har ett licensavtal med PulPac har beslutat sig för att starta en produktionsenhet för produktion via torrformning av fiber. Placeringen är Skene i Västra Götaland.
Pulpac stor ex

Paboco lanserar nu världens första marknadsfärdiga pappersflaska

Paboco och Blue Ocean Closures har samarbetat för att skapa branschens första marknadsfärdiga pappersflaska och fiberbaserade lockkombination. Den är nu tillgänglig på marknaden och förväntas nå konsumenterna i början av 2025. I dag, den 8 oktober visas den för första gången för marknaden. Det sker på läkemedelsmässan CPHI i Milano.
Main Imagex

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

Tommy Segelberg har utsetts till Segment manager för Digital Packaging inom EMEA-regionen för Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Senaste nytt

FrontPac belönades i Smart Industri 2024

I onsdags var FrontPac en av fyra finalister till Kungliga Ingenjörsakademins pris Smart Industri 2024. Urvalet var flera hundra företag som sedan blev fyra finalister. I juryn satt Scania, Volvo, Siemens, Wallenberg, KTH mfl. FrontPac kunde glädjas åt en andraplats och ett hedersomnämnade.
FrontPacx

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

Xerox Holdings Corporation och Taktiful Software Solutions meddelar att de har för avsikt att bilda ett nytt strategiskt partnerskap för att utöka bådas närvaro på marknaden för digital förädling.
xeroxx

Avantium och Plastipak i samarbetsavtal om polyetenfuranoat (PEF)

Polyetenfuranoat (PEF) är ett material som varit omtalat i ett antal år. Ett spännande biomaterial med egenskaper som överträffar PET både när det gäller barriär och styrka. För några år sedan var kemijätten BASF en del av utvecklingen av materialet tillsammans med nederländska Avantium, men samarbetet upphörde och utvecklingen försenades. Nu är materialet på väg ut på marknaden.
pef-bottle-toppx

Stora Enso startar produktionsenhet för torrformning av fiber i Skene

Stora Enso som har ett licensavtal med PulPac har beslutat sig för att starta en produktionsenhet för produktion via torrformning av fiber. Placeringen är Skene i Västra Götaland.
Pulpac stor ex