Susanne Hallencreutz är ny marknadschef
Foto: Anna Sigvardsson
Susanne Hallencreutz har rekryterats till en helt ny tjänst som marknadschef på Svenska Mässans dotterbolag Svenska Mässan Mässor och Möten AB.
– Susanne, som har en gedigen branscherfarenhet, kommer att bidra mycket både till utveckling och tillväxt av våra mässvarumärken och vår mötesplats, säger Ulrika Liss-Daniels, vd på Svenska Mässan Mässor och Möten AB.
Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten. Nu förstärks Svenska Mässan ytterligare på marknadssidan genom rekryteringen av Susanne Hallencreutz.
– Min uppgift är att stötta och utveckla alla våra varumärken både var gäller innehåll och marknadsföring, säger Susanne Hallencreutz. Utmaningen blir att ta steget in i den digitala eran. Det handlar om att utveckla mötesplatser, skapa unika upplevelser och därigenom öka resultatet för både utställare och besökare.
– All statistik och alla undersökningar visar att den nya tekniken har bidragit till att behovet att träffas ökar. Betydelsen av det personliga mötet har aldrig varit så stor, avslutar Susanne Hallencreutz.
Ulrika Liss-Daniels är mycket nöjd med nyrekryteringen:
– Vårt mål är tillväxt och vi fokuserar på att vara branschledande, nyskapande och affärsskapande i varje projekt vi är involverade i. Susanne har grundlig kompentens inom marknadsföring och en gedigen mässbakgrund. Med Susanne är jag säker på att vi kan skapa tillväxt, ta marknadsandelar inom viktiga strategiska segment och samtidigt bredda kompetensen i koncernen. Susanne Hallencreutz har en lång erfarenhet inom mässor och konferenser och haft flera olika chefspositioner i flera mässbolag. Susanne Hallencreutz tillträdde sin nya tjänst 17 augusti.