Ny design utstrålar elegans

PUBLICERAD: 20 juni 2013
UPPDATERAD: 24 januari

campari_capshot_drops - low

Det är ingen överdrift att påstå att Campari är en av världens mest kända hemligheter, spridd sedan 150 år till fler än 190 länder. Campari räknas i dag som ett av dryckesvärldens allra främsta varumärken. Nu blir den världsberömda aperitifen ännu elegantare – samma recept, men ny design.

Den nya flaskan, som är helt unik, har fått en längre, smäckrare hals och en mer sofistikerad midja. Etiketten förenar modern stil och elegans med tradition och historia. Logotyp, vapensköld, namnet Bitter och staden Milano har följt med in i den nya designen, där logotypen fått silverfoliering, färgval och visuellt uttryck gjorts tydligare och helhetsintrycket blivit mer sofistikerat.

Läs vidare

H-trycks satsning bär frukt: ”Ännu fler storlekar och olika varianter”

Tryckeriet i Markaryd har investerat stort för att utveckla maskinparken för att bredda produktsegmentet inom muggar och bägare med lock. I år ska satsningen visas upp för de stora massorna på mässor i Skandinavien.
H-tryck

Snaps i grönare kostym

Den klassiska snapsen O.P. Anderson Aquavit får förpackningar i lättviktsglas och återvinningsbar pet.
New_OP_70cl_Lightweight_glass_2..

Forskningsprojekt startar inför övergången till återanvändbara förpackningar

Med start 2024 krävs en omställning från engångsförpackningar till återanvändbara förpackningar. Nu inleds ett forskningsprojekt som ska titta närmare på hur det ska gå till i praktiken.
LarsWitell

Här invigs världens första fabrik för skruvkorkar av cellulosafiber

Blue Ocean Closures har invigt sin första produktionsanläggning för skruvkorkar av cellulosafiber. Det handlar om ”banbrytande skruvkorkslösningar som kan göra stor skillnad på global nivå”, enligt företaget.
Bandklipning-scaled

Senaste nytt

Kinesiska forskare har utvecklat ett nytt glasmaterial

Kina har en forskargrupp utvecklat ett nytt, hållbart glas som är av stort intresse för förpackningsindustrin.
innovation

Zoégas förpackningar anpassas för återvinning

Nestlé har anpassat hela Zoégas Professionals sortiment för återvinning.
z2

Orkla har överklagat förbudet mot Grummes förpackning

Orkla, som äger varumärket Grumme har nu överklagat Kemikalieinspektionens förbud mot deras nya förpackning.
Orklany

Lanserar digitalpress för flexibla förpackningar

Den ska vara 30 procent snabbare och ha 45 procent högre produktivitet än sin föregångare, nya digitalpressen HP Indigo 200K, som enligt tillverkaren ska ge förpackningsindustrin ett ytterligare incitament att gå över till digitaltryck.
C0125.00_04_18_05.Still006