Ny ägare

PUBLICERAD: 2 september 2015
UPPDATERAD: 2 september

Som tidigare meddelats tar Inter IKEA Investments AB över majoritetsägandet i
Eson Pac Group.

– Vi har under en tid följt Eson Pacs positiva utveckling. Som nya ägare ser vi nu fram
emot att tillsammans med företaget fullfölja den befintliga strategin och få ut den
potential vi som nya ägare ser i företaget, säger Henrik Jonsson, VD på Inter IKEA
Investments AB.

– Inom Eson Pac Group är vi alla; ledning, övriga ägare och medarbetare, mycket glada
för våra nya delägare. De kommer att kunna stödja oss i att förverkliga vår tillväxtplan
och strategi att blir den Ledande Partner för Kompletta Förpackningslösningar i Europa.
Förutom sin stora kompetens, tillför de även möjligheter för oss att göra de extra
satsningar vi vill göra för att snabbare kunna uppnå våra mål, berättar Michael Bolin,
CEO på Eson Pac Group.

– Förutom en ny ägarstruktur, kan vi också efter första halvåret se en positiv utveckling i
vår verksamhet som ytterligare stärker vår konkurrenskraft; en ökad omsättning, flera
nya kunder och nya investeringar inom alla våra produktområden. Vi ser en positiv
utveckling i antalet kunder som värdesätter fördelarna med vårt koncept Kompletta
förpackningslösningar. Genom att våra kunder kan samla inköp av flera produktområden
hos oss som enda leverantör, skapar vi tillsammans fördelar för både våra kunder och
oss själva, fortsätter Michael Bolin.

– Vi ser idag en stark efterfrågan på ett nära samarbete för att nå effektiviseringar och
kostnadsreduceringar och vårt koncept med Kompletta Förpackningslösningar skapar
fördelar och mervärde för våra kunder. På mässor under hösten, såsom ex Scanpack i
Göteborg och CphI i Madrid, profilerar vi vårt koncept för våra kunder och en stor
marknad, avslutar en nöjd Michael Bolin.

Läs vidare

Tyska Clever Etiketten blir en del av Ettiketto Group

Volati, som äger Ettiketto Group, har förvärvat samtliga aktier i Clever Etiketten GmbH (inklusive systerbolag) - en ledande leverantör av etikettlösningar i Tyskland. Förvärvet är ett tilläggsförvärv till Ettiketto Group som därmed tar steget in på den tyska marknaden och skapar en plattform för framtida tillväxt i Centraleuropa.
Rikard-Ahlin-1024x791-1x

Dubbla etiketter räddar ölen

Har du en eller par flaskor med julöl över efter helgerna kan du om de är från Eriksberg, omvandla dem till påsköl med ett enkelt handgrepp. Carlsberg och Eriksberg har tänkt till.
julpaskolen_pressbild-1x

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

Senaste nytt

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco

Trumps ståltullar kan ge fler PET-flaskor

Donald Trumps handelstullar, som bland annat innebär 25 procent på stål och aluminium, kan komma att innebära att fler PET-flaskor kommer att produceras. Det skriver tidningen Expressen som i sin tur refererar till Washington Post.
coca hår

Produktionsökningen år 2024 av papper och kartong väntas inte bestå

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent under 2024. Utvecklingen drivs av en kraftig tillväxt för båda förpacknings- och grafiskt papper som vände efter ett svagt 2023.
Rundtur och visning av Billerud Korsnäs nya maskin KM7 på Gruvön.