Nutella gör omtag på kampanj

PUBLICERAD: 6 februari 2017
UPPDATERAD: 24 januari

Ferrero, som äger varumärket Nutella, upprepar fjolårets kampanj där konsumenten kan sätta sin personliga prägel på etiketten till burken.

Ferrero erbjuder kunderna personliga etiketter.

Nutellas kampanj där älskare av hasselnötskräm kan designa personliga etiketter pågår fram till och med 31 mars. Burketiketterna kan designas med namn, smeknamn eller annat meddelande. Till exempel en hälsning till en vän. Det går också välja tema och färg på etiketten. Emellertid är det endast ett förutbestämt urval som kan användas då det tidigare har visat sig att många väljer att skriva ut stötande och opassande innehåll. 30 000 namn, smeknamn och meddelanden går att välja på och därtill sju huvudkategorier och sju olika färger. Totalt 238 varianter på färg och design finns att välja emellan. Det blir allt vanligare med personaliserade etikettkampanjer i digitaltryck. Enda skillnaden här är att konsumenten själv får skriva ut etiketten och fästa dem på burken. Och vilken dag passar bättre än att dra igång kampanjen på självaste internationella Nutelladagen 5 februari.

Läs vidare

Kinesiska forskare har utvecklat ett nytt glasmaterial

Kina har en forskargrupp utvecklat ett nytt, hållbart glas som är av stort intresse för förpackningsindustrin.
innovation

Nescafé i refillpåse möter önskemål från EU

På de brittiska öarna introducerar nu Nescafé den första refillpåsen för snabbkaffe för Nescafé Gold Blend och Nescafé Original.
Nescafe_refill_pouch_feedx

Berry och Tine introducerar förpackningar med återvunnen PP

Förpackningar av polypropen från Berry Superfos med 50 procent återvunnet material hjälper norska Tine att uppnå sin hållbarhetsstrategi.
Berry TINE PCRx

Scribos och HP Indigo säkrar produkter mot piratkopiering

Scribos har etablerat ett samarbete med HP Indigo Division för med syftet att stoppa piratkopiering av produkter.
SCRIBOS_02_Wine_Spiritsx

Senaste nytt

Kinesiska forskare har utvecklat ett nytt glasmaterial

Kina har en forskargrupp utvecklat ett nytt, hållbart glas som är av stort intresse för förpackningsindustrin.
innovation

Zoégas förpackningar anpassas för återvinning

Nestlé har anpassat hela Zoégas Professionals sortiment för återvinning.
z2

Orkla har överklagat förbudet mot Grummes förpackning

Orkla, som äger varumärket Grumme har nu överklagat Kemikalieinspektionens förbud mot deras nya förpackning.
Orklany

Lanserar digitalpress för flexibla förpackningar

Den ska vara 30 procent snabbare och ha 45 procent högre produktivitet än sin föregångare, nya digitalpressen HP Indigo 200K, som enligt tillverkaren ska ge förpackningsindustrin ett ytterligare incitament att gå över till digitaltryck.
C0125.00_04_18_05.Still006