Nutella gör omtag på kampanj

PUBLICERAD: 6 februari 2017
UPPDATERAD: 24 januari

Ferrero, som äger varumärket Nutella, upprepar fjolårets kampanj där konsumenten kan sätta sin personliga prägel på etiketten till burken.

Ferrero erbjuder kunderna personliga etiketter.

Nutellas kampanj där älskare av hasselnötskräm kan designa personliga etiketter pågår fram till och med 31 mars. Burketiketterna kan designas med namn, smeknamn eller annat meddelande. Till exempel en hälsning till en vän. Det går också välja tema och färg på etiketten. Emellertid är det endast ett förutbestämt urval som kan användas då det tidigare har visat sig att många väljer att skriva ut stötande och opassande innehåll. 30 000 namn, smeknamn och meddelanden går att välja på och därtill sju huvudkategorier och sju olika färger. Totalt 238 varianter på färg och design finns att välja emellan. Det blir allt vanligare med personaliserade etikettkampanjer i digitaltryck. Enda skillnaden här är att konsumenten själv får skriva ut etiketten och fästa dem på burken. Och vilken dag passar bättre än att dra igång kampanjen på självaste internationella Nutelladagen 5 februari.

Läs vidare

Plastbrätten för blommor vissnar bort hos ICA

ICA Sverige byter nu ut traditionella plastbrätten för blommor till träfiberbrätten.
ICAy

Ny teknik ger inbyggt fuktskydd i flexibla förpackningar

Aptar CSP Technologies och ProAmpac har utvecklat en teknik som ger inbyggt fuktskydd i flexibla förpackningar.
proampac-and-aptar-1709018491x

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

Ny pappersbaserad bottenfilmslösning från SEE

SEE har utvecklat en ny pappersbaserad bottenbana för att hjälpa livsmedelsproducenter och butikskedjor att minska plastanvändningen.
SEE Barrier_Formable_Paper_Kraft_Hot Smoked Salmon Fillets.png-Large-JPEGx

Senaste nytt

Snart dags för Drupa – här är de sex största trenderna att hålla ögonen på

Efter åtta års uppehåll kan vi återigen åka till Drupa för att se vad leverantörerna tror att vi behöver. Här hittar du sex tydliga trender att ha koll på i mässhallarna.
dmitry-ratushny-xsGApcVbojU-unsplash

Arvid Sundblad lämnar Fiskeby Board

Efter närmare sex år som vd för Fiskeby Board lämnar nu Arvid Sundblad företaget.
Fiskeby-4x-768x512felx

Nedläggning gör det svårare att återvinna vätskekartong i Tyskland

Troligen kommer kapacitet för återvinning av vätskekartongförpackningar att stängas ner i Tyskland inom kort.
julian-hochgesang-mjtq122xaoY-unsplashx

Plastbrätten för blommor vissnar bort hos ICA

ICA Sverige byter nu ut traditionella plastbrätten för blommor till träfiberbrätten.
ICAy