Ferrero, som äger varumärket Nutella, upprepar fjolårets kampanj där konsumenten kan sätta sin personliga prägel på etiketten till burken.

Nutellas kampanj där älskare av hasselnötskräm kan designa personliga etiketter pågår fram till och med 31 mars. Burketiketterna kan designas med namn, smeknamn eller annat meddelande. Till exempel en hälsning till en vän. Det går också välja tema och färg på etiketten. Emellertid är det endast ett förutbestämt urval som kan användas då det tidigare har visat sig att många väljer att skriva ut stötande och opassande innehåll. 30 000 namn, smeknamn och meddelanden går att välja på och därtill sju huvudkategorier och sju olika färger. Totalt 238 varianter på färg och design finns att välja emellan. Det blir allt vanligare med personaliserade etikettkampanjer i digitaltryck. Enda skillnaden här är att konsumenten själv får skriva ut etiketten och fästa dem på burken. Och vilken dag passar bättre än att dra igång kampanjen på självaste internationella Nutelladagen 5 februari.