Norrmejerier förstärker med ny förpackningsutvecklare

PUBLICERAD: 30 maj 2024
UPPDATERAD: 30 maj
Eva Göransson ska utveckla Norrmejeriers förpackningar.

Norrmejerier ska utveckla förpackningar som inte bara gör produkterna mer attraktiva på hyllorna, utan också driver företagets tillväxt och närvaro i hela landet. Med nya förpackningsutvecklaren Eva Göransson ska Norrmejerier fortsätta att vara en föregångare inom hållbar förpackningsutveckling.

Med en bakgrund som maskiningenjör och erfarenhet från industriföretaget ÅLÖ i Umeå, där hon har arbetat inom produktionsteknik, produktionsplanering och leverantörskvalitet, kommer Eva Göransson att ingå i Norrmejeriers marknads- och innovationsavdelning.

Förpackningsutveckling är en strategisk komponent för att företaget ska lyckas nå lönsam tillväxt i hela Sverige genom bland annat starka varumärken, produktutveckling och konsumentdriven innovation. Hennes uppgift blir att säkerställa att förpackningarna uppfyller konsumenternas förväntningar, produktspecifika krav samt fungerar i hela kedjan, från tillverkning till transport till användning, vilket kräver en djup förståelse för teknik- och produktionsprocesser.

– Eva är en driven och engagerad kollega med en imponerande förmåga att få resultat. Hennes erfarenhet av kvalitetsarbete och starka känsla för produktkvalitet och service gör henne till en ovärderlig tillgång för att utveckla förpackningslösningar som inte bara uppfyller konsumenternas förväntningar, utan också bidrar till företagets tillväxt i hela landet, säger Norrmejeriers produktutvecklingschef Cecilia Järvholm.

Förpackningsutvecklingen är även en viktig del i Norrmejeriers hållbarhetsstrategi. För att nå ambitiösa klimat- och hållbarhetsmål blir det avgörande att minska mängden förpackningsmaterial och avfallet genom att öka andelen återvunnet material och återvinningsbara förpackningar. Eva Göransson kommer att spela en nyckelroll i detta arbete, särskilt med tanke på snabba förändringar inom förpackningsindustrin och de pågående kraven från EU.

Läs vidare

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Rikard Ahlin slutar som vd på Ettiketto AB

Rikard Ahlin slutar som vd för Ettiketto AB och efterträds av Johanna Herstedt. Rikard fortsätter som vd för Ettiketto Group.
ettikettox

På Hunkeler Innovation Days måste leverantörerna samarbeta

Alla jämna årtal är schweiziska Luzern centrum för Hunkeler Innovation Days. Det kanske inte låter så spännande, men det är troligen den mest intressanta platsen för att upptäcka ny teknik och utvecklingstrender inom grafisk produktion.
hunkeler-i-dx

Senaste nytt

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Ny förpackningsdesign för Ridderheims

Samtliga av Ridderheims produkter har fått ett nytt utseende som tagits fram av byrån Identity Works. I den nya designen har fokus legat på att förtydliga sortimentet för kunden genom bland annat färgkodning av produkterna. ”Fokus landade på att skapa en design som är högljudd och generös, med mycket färg, rörelse och med en skvätt av humor i tonaliteten”, säger Niklas Dahl på Identity Works till Cap&Design.
top