Metsä Board utvecklar nya lätta förpackningar av mikrowell för HejBuddy

PUBLICERAD: 18 oktober 2024
UPPDATERAD: 22 oktober
Bild: Metsä Board

Metsä Board, har utvecklat en mångsidig, platsbesparande reklamförpackning för HejBuddy, ett finskt kosmetikamärke. Den nya lätta förpackningen erbjuder flexibilitet, har en lyxig framtoning och är tillverkad av mikrowell av Metsä Boards vita kraftliner.

Den nya förpackningen är femtio procent lättare än en traditionell låda av kartong av återvunna fibrer. Traditionellt importeras lådor av solidkartong från Asien som färdiga förpackningar, vilket kräver mycket containerutrymme. Den nya förpackningen kräver minimal lagringskapacitet då den vid behov lätt kan resas till en låda. Efter användning kan den enkelt återvinnas.

Med fokus på säsongsanpassning, innehåller förpackningen även en sleeve som kan anpassas för olika varumärkesbehov, vilket ger en bra och kostnadseffektiv lösning för varumärkesägare. Dessutom möjliggör lådorna av mikrowell större flexibilitet eftersom lokal produktion kan göras i mindre upplagor.

– Vi ville ha iögonfallande förpackningar, producerade med miljö i åtanke, säger Niina Tuominen, grundare av varumärket HejBuddy. Naturen har ett stort värde för vårt företag och jag är själv skogsägare. Det var viktigt att vår partner delade våra värderingar och eftersom hållbarhet är viktigt för Metsä Board passade de perfekt.

Läs vidare

Mars minskar förpackningsplasten med digital simuleringslösning

Under 2024 presenterade Mars, en av de globalt ledande företagen inom livsmedel, konfektyr och djurmat, ett samarbete med programvarujätten Ansys för att genom digital teknologi minska plastavfallet och effektivisera tidsåtgången i utvecklingen av nya förpackningar.
AI mars

Här är årets Pantonefärg!

Här är årets Pantonefärg!
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

HolyGrail 2.0 möjliggör cirkulär ekonomi genom digitalisering av förpackningar

På AIPIA World Congress 2024 i Amsterdam presenterade Jan ’t Hart, projektledare på AIM (European Brands Association), utvecklingen för det intressanta HolyGrail 2.0-projektet. Detta initiativ fokuserar på användningen av digitala vattenmärken för att bättre sortera förpackningsavfall och främja högkvalitativ återvinning. Det slutliga målet är att bidra till den cirkulära ekonomin.
Lenor codes

Zoégas uppdaterar förpackningsdesignen

Nu uppdaterar Zoégas designen för att ännu bättre spegla varje kaffes unika historia och karaktär. De nya förpackningarna får ett modernare utseende och en starkare identitet.
zoegax

Senaste nytt

EUBP: ”Bioplast en nyckelfaktor för uppfyllandet av PPWR-förordningen”

Bioplaster kommer att få en allt större framtida betydelse i och med införandet av EU:s förpacknings- och förpackningsavfallsförordning PPWR. Det anser organisationen European Bioplastics (EUBP) och dess VD Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Pappersbarriär prisad i hållbarhetstävling

Tetra Pak har mottagit utmärkelsen 'Resource Efficiency' vid Sustainable Packaging News Awards 2024, för sin pappersbaserade innovation inom barriärmaterial.
Mimosa_choco_3d-strawsx

Mars minskar förpackningsplasten med digital simuleringslösning

Under 2024 presenterade Mars, en av de globalt ledande företagen inom livsmedel, konfektyr och djurmat, ett samarbete med programvarujätten Ansys för att genom digital teknologi minska plastavfallet och effektivisera tidsåtgången i utvecklingen av nya förpackningar.
AI mars

Första yoghurtbägaren med livsmedelsgodkänd återvunnen polystyren

INEOS Styrolution lanserar yoghurtbägare med mekaniskt återvunnen polystyren som ett resultat av samarbete mellan flera partners i värdekedjan milstolpe uppnåddes genom samarbetet mellan flera partners längs värdekedjan. Man kallar det för en milstolpe.
Yoghurt cupsx