Lagkänslan i fokus på DS Smith Arena

PUBLICERAD: 5 oktober 2022
UPPDATERAD: 24 januari
Hela DS Smith-laget ställer upp, både på planen och på läktaren. Foto: Anja Degerholm

Den som passerar mitten av B-hallen på Scanpack kan nog knappast undgå DS Smiths orange monter som är utformad som en idrottsarena, komplett med läktare, fans och taggade spelare.

– I år bjuder vi in besökarna till DS Smith Arena, säger Barbro Berggren, marknads- och kommunikationsansvarig på företaget och berättar att de alltid brukar ha ett tema när det är dags för mässa. I år är det alltså teamet och laget som står i rampljuset.

Ja, måååål! Temat för årets mässa hos DS Smith är teamet och lagkänslan.
Matchande kläder

I montern visas ett urval av de förpacknings- och exponeringslösningar som DS Smith erbjuder. På läktaren står företagets medarbetare i form av pappfigurer och hejar på, och på planen finns ett cirka tjugo man starkt team i likadana matchkläder som coachar besökarna rätt.

– Här är det personliga mötet det viktigaste, vi har längtat efter att få träffa kunderna igen. Och vi vill visa dem våra smarta och innovativa lösningar, säger Barbro Berggren.

Eget talarprogram

Under mässdagarna pågår även ett seminarieprogram, ”Speed talks”, med fem olika talare som har tio minuter var till sitt förfogande. Ämnen som avhandlas är bland annat ”Ta luften ur e-handeln”, ”Trender och innovationer” och ”Cirular Design Metrics”.

Det bjuds även på något att äta och dricka, samt happenings och underhållning med Johan Ståhl.

Läs vidare

Sealed Air ser strategiskt skifte i förpackningsutveckling

Livsmedelsbranschens dagligvaruhandlare i Europa har svängt om i synen på hur förpackningar kan bli miljövänligare. Det menar Stephanie Poole, senior affärsutvecklare på Sealed Air. Hon pekar ut fyra områden hon ser har anammats i branschen för att förbättra förpackningens prestanda och för att minska avfall och koldioxidutsläpp.
Steph-Poole-hires

DS Smith storsatsar i Värnamo

DS Smith fortsätter satsningen i Sverige. Under 2023 investerar man i en helt ny fabrik. Affärsområde Packaging Service har idag två fabriker - i Värnamo och Mariestad. Nu samlar man detta i en modern fabriksanläggning på 17 500 kvadratmeter på området Bredasten i Värnamo.
Ds-smith-2

Analys: Så blir pappersmarknaden 2023

Fjolåret präglades av stor turbulens på pappersmarknaden och flera tillverkare har aviserat att de ställer om till förpackningsproduktion. IGEPA:s försäljningschef Flemming Friche ger sin analys om situationen på pappersmarknaden. Vad händer med priserna år 2023?
LesseboPaper_01

Svenska vinnare i Worldstar

Den globala förpackningstävlingen Worldstar är avgjord och i 2023 års upplaga kammade tre svenska företag hem priser.
Worldstar-kollage

Senaste nytt

AI ger Amazon effektivare förpackningar

Amazon har utvecklat ett artificiellt intelligens (AI)-system med namnet Package Decision Engine, som förändrar hur produkter paketeras och levereras över hela världen. Systemet minskar skadorna på transporterade produkter och förbrukningen av förpackningsmaterial.
amazonx

Bryggerinäringen visar signifikanta minskningar i klimatpåverkan från sina förpackningar

Svenska bryggerier fortsätter att minska sitt klimatavtryck i så gott som alla förpackningsslag. Det visar den senaste livscykelanalysen (LCA) av dryckesförpackning från branschorganisationen Sveriges Bryggerier.
framsida

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx