
Den som passerar mitten av B-hallen på Scanpack kan nog knappast undgå DS Smiths orange monter som är utformad som en idrottsarena, komplett med läktare, fans och taggade spelare.
– I år bjuder vi in besökarna till DS Smith Arena, säger Barbro Berggren, marknads- och kommunikationsansvarig på företaget och berättar att de alltid brukar ha ett tema när det är dags för mässa. I år är det alltså teamet och laget som står i rampljuset.

Matchande kläder
I montern visas ett urval av de förpacknings- och exponeringslösningar som DS Smith erbjuder. På läktaren står företagets medarbetare i form av pappfigurer och hejar på, och på planen finns ett cirka tjugo man starkt team i likadana matchkläder som coachar besökarna rätt.
– Här är det personliga mötet det viktigaste, vi har längtat efter att få träffa kunderna igen. Och vi vill visa dem våra smarta och innovativa lösningar, säger Barbro Berggren.
Eget talarprogram
Under mässdagarna pågår även ett seminarieprogram, ”Speed talks”, med fem olika talare som har tio minuter var till sitt förfogande. Ämnen som avhandlas är bland annat ”Ta luften ur e-handeln”, ”Trender och innovationer” och ”Cirular Design Metrics”.
Det bjuds även på något att äta och dricka, samt happenings och underhållning med Johan Ståhl.