Labelexpo Europe flyttar till Barcelona år 2025

PUBLICERAD: 25 maj 2023
UPPDATERAD: 25 maj
Fira Barcelona är också hallarna för Hispack, den internationella förpackningsutställningen. Foto: Bo Wallteg

Tarsus Group, arrangör av Labelexpo Global Series, meddelar att Labelexpo Europe kommer att flytta från sin nuvarande plats på Brussels Expo till Barcelona Fira för 2025 års upplaga.

Flytten påverkar inte den kommande Labelexpo Europe 2023, som kommer att genomföras som planerat på Brussels Expo nu i september. Flytten till Barcelona 2025 kommer efter omfattande samråd med etikettindustrins intressenter och drar fördel av de utmärkta faciliteterna både på Fira-arenan och i staden Barcelona.

– Fördelarna för både våra utställare och besökare med att flytta Labelexpo Europe till Barcelona är tydliga”, säger Jade Grace på Labelexpo Global Series.

– Vi har nått maximal kapacitet på Brussels Expo, och Fira förebådar nästa fas för Labelexpo Europes tillväxt. De större hallarna främjar ett lättare flöde av besökare runt mässan och infrastrukturen lämpar sig för våra utställares tekniska behov. De moderna hallarna är utrustade med ett effektivt ventilationssystem och deras snabba, fria wifi kan ansluta upp till 128 000 användare samtidigt.

– Det finns också omfattande cateringalternativ och lokalen har ett starkt engagemang för grön energi och hållbarhet – Fira har över 25 000 solpaneler installerade på taket.
Utställningsområdet ligger 15 minuters bilresa från den internationella flygplatsen och ligger på två tunnelbanelinjer, för de som reser till mässan med bil finns 4 800 parkeringsplatser på plats.

– Vi kommer alltid att se tillbaka med förtjusning på åren vi tillbringade i Bryssel, där Labelexpo växte till den världsledande utställning den är idag. Flytten till Barcelona kommer att bygga vidare på det arvet och ger Labelexpo Europe det utrymme som behövs för framtida tillväxt.

– Den fantastiska platsen Fira de Barcelona, och Barcelona Citys engagemang för att göra mässan till en framgång, kommer att säkerställa att Labelexpo Europe fortsätter att hålla sin plats som världens ledande evenemang för etikett- och pakettrycksindustrin, säger Lisa Milburn, ansvarig för Labelexpo hosTarsus.

Läs vidare

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax

Nu blir restavfallet latavfall

Ringstorpsvägen 26 är först ut i Helsingborg med ett nytt sopsorteringskoncept, som innebär att restavfall byter namn till latavfall
Restavfall blir latavfallx

DS Smith ingår partnerskap med svenska Jonsac

DS Smith ingår ett avtal med svenska Jonsac. Partnerskapet innebär ett samarbete för att accelerera övergången från plast till papperspåsar inom e-handelsmarknaden i Europa.
Assets - imagesDS Smith Emballage-032 2024x

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax