Kreativt och nytänkande på Nordens största förpackningsevent 2016

PUBLICERAD: 21 juni 2016
UPPDATERAD: 24 januari

Easyfairs Empack logo

I en värld med konsumentbeteenden som konstant utvecklas och förändras, nya generationer och ökad e-handel, ställs det högre och högre krav på smarta och effektiva förpackningslösningar. Förpackningar ska höja, skydda, förklara och förstärka alla typer av produkter. De ska bygga varumärke och stärka kundens upplevelse. De ska också fungera i transport och leverans och spara och tjäna pengar till verksamheten.

Tetra Pak, Stora Enso, Avisera, iFoodbag och DS Smith är några av de företag som har lyckats genom att tänka annorlunda och skapa nytänkande förpackningar som revolterar marknaden. Den 5-6 oktober ställer de ut på Nordens största förpackningsmässa 2016. Hur har deras kreativa processer gått till? Hur har deras förpackningar blivit designade och utformade? Varför och hur har de lyckats? Och kanske ännu viktigare, hur kan de hjälpa företag att nå sina konsumenter med snygga och praktiska förpackningar?

Fakta om Easyfairs förpackningsevent i Stockholm 2016

Vad? Nordens viktigaste mötesplats för förpackningsbranschen 2016. Ett heltäckande event där man hittar; förpackningsmaskiner, förpackningsteknik, innovativa material, smarta förpackningslösningar, etikettering- och märkutrustning, 3D print, kreativ förpackningsdesign, exklusiva lyxförpackningar mm

Varför? Över 200 utställare från över 20 länder, 2 scener, konferenser & workshops, awards, branschmingel, nätverksaktiviteter m.m.

Plats? Kistamässan, Stockholm

Tid? 5 oktober kl. 09-17 och 6 oktober kl. 09-16

Pris? Kostnadsfritt! Hämta entrébiljett på Easyfairs hemsida

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com

Senaste nytt

E-type bakom årets Pantameralåt – Panta King är här!

E-type är artisten bakom årets Pantameralåt som släpps idag den 17 april.  Med en riktig eurodance-dänga, ”Panta King”, tar han plats i raden av artister som tidigare satt sin prägel på den traditionsrika låten, bland annat De Vet Du, Linda Pira, Kaliffa, Rolandz och Hooja.
E-type

BVD Stockholm vann Guldägg för nytt förpackningssystem till varumärket AEG

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG. Utmaningen låg i att skapa en ett designuttryck som både förmedlar en tydlig premiumkänsla på en brun kartongförpackning och samtidigt harmonisera med AEG:s visuella identitet.
guldagget

Recoma dubblar återvinningskapaciteten via 300 000 euro från Tetra Pak

Recoma, ett svenskt företag som tillverkar byggskivor av återvunnet material som dryckeskartonger, utökar nu verksamheten med en andra produktionslinje. Med stöd från Tetra Pak ökar företaget sin produktionskapacitet och effektiviserar användningen av material i tillverkningen.
recoma

Senaste numret av Packnews systertidning Sign&Print nu på marknaden

Packnews systertidning Sign&Print nummer 580 finns nu på marknaden! Den nya tidningen innehåller bland annat en guide till Fespamässan i Berlin i maj.
SignPrintx

Läs vidare

Inte en kvadratmeter golvyta kvar på Ipack-Ima i Milano

En av årets stora internationella förpackningsmässor, Ipack-Ima i Milano, rapporterar nu att man sålt ut alla mässytor.
ROU_9921

Drupa drar ner på antalet mässdagar

Drupa håller fast vid sin fyraårscykel och har nu presenterat datumen för nästa mässa som arrangeras våren 2028. Det som däremot förändras är antalet mässdagar.
Drupa-2028-1536x1024x

Innovationer och hållbarhet i fokus på Fachpack i slutet av september

Den 24 - 26 september 2024 samlas branschledare, innovatörer och experter inom förpackningsindustrin återigen i Nürnberg, Tyskland. Då arrangeras för Fachpack. Nürnberg Messe lovar att leverera ett stort utbud av innovationer, hållbarhet och nätverksmöjligheter, och lockar besökare från hela världen, inklusive ett starkt deltagande från Sverige.
Messegeschehen / Fair activities in general

Packnews ger dig kostnadsfri entré till Fachpack 2024

Packnews kan nu erbjuda kostnadsfri entré till Fachpack i Nürnberg i höst.
Messegeschehen / Fair activities in general