Kreativt och nytänkande på Nordens största förpackningsevent 2016

PUBLICERAD: 21 juni 2016
UPPDATERAD: 24 januari

Easyfairs Empack logo

I en värld med konsumentbeteenden som konstant utvecklas och förändras, nya generationer och ökad e-handel, ställs det högre och högre krav på smarta och effektiva förpackningslösningar. Förpackningar ska höja, skydda, förklara och förstärka alla typer av produkter. De ska bygga varumärke och stärka kundens upplevelse. De ska också fungera i transport och leverans och spara och tjäna pengar till verksamheten.

Tetra Pak, Stora Enso, Avisera, iFoodbag och DS Smith är några av de företag som har lyckats genom att tänka annorlunda och skapa nytänkande förpackningar som revolterar marknaden. Den 5-6 oktober ställer de ut på Nordens största förpackningsmässa 2016. Hur har deras kreativa processer gått till? Hur har deras förpackningar blivit designade och utformade? Varför och hur har de lyckats? Och kanske ännu viktigare, hur kan de hjälpa företag att nå sina konsumenter med snygga och praktiska förpackningar?

Fakta om Easyfairs förpackningsevent i Stockholm 2016

Vad? Nordens viktigaste mötesplats för förpackningsbranschen 2016. Ett heltäckande event där man hittar; förpackningsmaskiner, förpackningsteknik, innovativa material, smarta förpackningslösningar, etikettering- och märkutrustning, 3D print, kreativ förpackningsdesign, exklusiva lyxförpackningar mm

Varför? Över 200 utställare från över 20 länder, 2 scener, konferenser & workshops, awards, branschmingel, nätverksaktiviteter m.m.

Plats? Kistamässan, Stockholm

Tid? 5 oktober kl. 09-17 och 6 oktober kl. 09-16

Pris? Kostnadsfritt! Hämta entrébiljett på Easyfairs hemsida

Easyfairs arrangerar idag 125 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2015–2016 sysselsätter koncernen över 435 människor och beräknas omsätta över 115 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com

Läs vidare

Nu öppnar Drupa - här är arton tips på vad du kan se på mässan

För första gången sedan år 2016 är det dags för Drupa i Düsseldorf igen. Jättemässan kommer efter så många år att ha mängder av nyheter att presentera, inte minst nyheter med intresse för förpackningsindustrin. Det är inte för inte som mässan allt oftare kalla för Drupack. Här finna lite tips på vad du som besökare kan se på mässan. Packnews kommer naturligtvis att finnas på plats på mässan.
DRUPA24_01x

Tekniknörderi med Galli på Scanpacks scener

Hon är tekniknörd. Hon är expertrösten med massor av energi, och skrattet sitter aldrig långt inne. Det är förmodligen de bästa anledningarna till att inte missa Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina Gallix

Dags för PacTec i Helsingfors denna vecka

Den 13 mars öppnar mässan PacTec på Messekeskus, det vill säga Mässcentrum, i Helsingfors. PacTec har sällskap av mässorna FoodTec och PlastExpo Nordic samt även Sign, Print & Promotion som vänder sig till den grafiska industrin.
messukeskus-kylla-vastuullisia-tapahtumia-1

Scanpack firar 60 år med extra allt

Nästa år är Scanpack-år, men det är inte vilket Scanpack-år som helst. Mässan fyller 60 år.
Monika Ölund och Anna Lena Friberg, Scanpackx

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432