Köper tyskt

PUBLICERAD: 4 mars 2015
UPPDATERAD: 4 mars

Delfi köper tyska ZBD Deutschland GmbH som ett nytt led i det redan etablerade samarbetet för leverans av in-store communication lösningar till den tyska marknaden.

Köpet av ZBD Deutschland GmbH sker som ett led i ZBD och Delfis strategi att säkra en starkare position på den tyska marknaden. Under de senaste åren har de båda företagen haft ett strategiskt samarbete. ZBD är ledande i Tyskland inom ESL – elektroniska hyllkantsetiketter.

Delfi tar över alla ZBD’s aktiviteter och tillför stort värde till både befintliga och nya kunder genom många års erfarenhet och expertis omkring in-store communication lösningar.

Michael Jørgensen, Division Director hos Delfi Technologies A/S, är mycket tillfreds med avtalet och säger att förvärvet säkrar den fortsatta expansionen med leverans av in-store communication lösning till den tyska marknaden.

– Vi ser fram emot fortsatt utveckling i Tyskland och vi förväntar oss att leverera samma höga värde för tyska kunder, som vi redan idag gör i hela Norden, säger Michael Jørgensen.

Delfi är ett av Skandinaviens ledande företag inom utveckling av innovativa och framtidssäkra lösningar för detaljhandel, logistik och sjukvård. Företaget har kontor i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien och Vietnam.

Med en moln-baserad plattform, består Breece bland annat av elektroniska hyllkantsetiketter, storskärmslösningar samt ny teknologi för BLE Beacon kommunikation.

 

Läs vidare

Tyska Clever Etiketten blir en del av Ettiketto Group

Volati, som äger Ettiketto Group, har förvärvat samtliga aktier i Clever Etiketten GmbH (inklusive systerbolag) - en ledande leverantör av etikettlösningar i Tyskland. Förvärvet är ett tilläggsförvärv till Ettiketto Group som därmed tar steget in på den tyska marknaden och skapar en plattform för framtida tillväxt i Centraleuropa.
Rikard-Ahlin-1024x791-1x

Dubbla etiketter räddar ölen

Har du en eller par flaskor med julöl över efter helgerna kan du om de är från Eriksberg, omvandla dem till påsköl med ett enkelt handgrepp. Carlsberg och Eriksberg har tänkt till.
julpaskolen_pressbild-1x

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

Festlig inledning på Scanpack för Konica Minolta

Scanpack hade bara haft öppet en timme när Konica Minolta korkade upp bubblet. Detta för att fira försäljningen av en etikettpress tillsammans med köparen, Knut Lundéns Tryckeri.
Konica 1

Senaste nytt

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco

Trumps ståltullar kan ge fler PET-flaskor

Donald Trumps handelstullar, som bland annat innebär 25 procent på stål och aluminium, kan komma att innebära att fler PET-flaskor kommer att produceras. Det skriver tidningen Expressen som i sin tur refererar till Washington Post.
coca hår

Produktionsökningen år 2024 av papper och kartong väntas inte bestå

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent under 2024. Utvecklingen drivs av en kraftig tillväxt för båda förpacknings- och grafiskt papper som vände efter ett svagt 2023.
Rundtur och visning av Billerud Korsnäs nya maskin KM7 på Gruvön.