Kalle ger draghjälp åt kampanj

PUBLICERAD: 1 november 2018
UPPDATERAD: 24 januari

Under november månad får 600 000 tuber Kalles Kaviar nytt utseende. Välkände Kalle på tuben har odlat mustasch för att ge sitt stöd åt Mustaschkampen.

Prostatacancerförbundets kampanj Mustachkampen syftar till att påminna alla pappor om vikten av att testa sig för prostatacancer. För att uppmärksamma detta pryds ett av Sveriges mest kända ansikten med en rejäl mustasch. Totalt handlar det om 600 000 stora tuber av Kalles kaviar.

– Kalles har i princip sett likadan ut sedan lanseringen 1954, när vi nu byter utseende gör vi det för en god sak. Med kampanjen #PåminnPappa uppmärksammar vi alla pappor om hur viktigt det är att testa sig, säger Malou Wik Yeung, marknadschef för Kalles Kaviar på Orkla Foods Sverige.

Senaste nytt

Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Papper eller plast i förpackningarna är med stor sannolikhet ett huvudbry för många e-handlare, och det finns inte mycket fakta att gå på om man vill veta. Förpackningslogistik på Lunds universitet fick en fråga från en e-handlare om de kunde reda ut vad som gäller. Nu är projektet klart.
rullburarx
Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Nu i sommar firas det hos Pronova Packaging Systems i Halmstad. Anledningen är företagets femtioårsjubileum. Pronova utvecklade ett unikt påspackningssystem som för många är kända under namnet Joker, ett system som i högsta grad lever kvar ännu. Firandet sker med personal och samarbetspartners.
Påsarx
Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Insteg är nästa steg för Kongsberg

Kongsberg PCS, som kanske är mest kända för sina stora skärbord, lanserar två mindre instegsmodeller. Den nya Entro-serien är utvecklad för skyltmakare och förpackningskonverterare som vill kunna producera små serier av förpackningar, skyltar och grafiska applikationer.
Kongsberg_20v_Shadow-scaled-1-1536x727x
Insteg är nästa steg för Kongsberg

Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Nu är nya siffror för wellpapp, polyeten och kartong publicerade på PackIndx. Under de tre senaste månaderna noteras en prisuppgång på testliner och kartong men en fallande trend för LDPE. Producenter av returkartong ser tillbaka på maj månad som den värsta på flera år.
Packindx-Packnews-900x600-20250516
Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Läs vidare

Varför måste det vara en tub?

Traditionellt packas tandkräm i tuber. Men måste det vara så? I Holland finns ett företag som bryter traditionen genom att i stället sälja sin speciella tandkräm i en glasflaska med pump.
Schapkaart - 1
Varför måste det vara en tub?

Ny design lyfter fram hantverket bakom GØLs produkter

Danish Crowns varumärke GØL lanserar nya förpackningar för korv, salami och salamisnacks. En mer transparent design lyfter fram hantverket bakom produkterna samtidigt som den gör det enklare för konsumenterna att snabbt hitta vad de söker.
GÖL-ny design1
Ny design lyfter fram hantverket bakom GØLs produkter

Ketchupförpackning som "exploderar"

Det holländska designföretaget Akarton har tagit fram en kampanjförpackning till det likaledes holländska företaget Hela och deras Hela Tomaten Ketchup. Lösningen visar hur innovativ design och funktionalitet kan mötas. Med en sfärisk design som öppnas som öppnas på ett sätt som ser ut att den exploderat sätter denna förpackning en ny standard inom livsmedelsindustrin säger företaget. Hela fokuserar på nu på konsumentmarknadsföring genom influencers.
Akarton_VM3_25_opening.1x
Ketchupförpackning som ”exploderar”

Carlsberg byter kostym på klassiska alkoholfria ölen

En ny design och smalare burk blir öljättens största förpackningsförändring på länge. Carlsberg uppdaterar nu utseendet på sin populära alkoholfria öl. I lanseringen kommer även en specialdesignad burk för att hylla de svenska landslagen i fotboll och inför sommaren lanseras dessutom en festivalöl.
Carlsberg
Carlsberg byter kostym på klassiska alkoholfria ölen