Johan Lidström blir ny vd på Visutech Digital

PUBLICERAD: 1 december 2023
UPPDATERAD: 1 december
Jan-Olof Jungersten lämnar över vd-posten på Visutech till Johan Lidström.

Jan-Olof Jungersten, CEO på Visutech Digital AB och grundare av företaget, kommer att lämna över vd-rollen till Johan Lidström. Skiftet markerar en ny era för företaget samtidigt som det bygger på en stabil grund av erfarenhet och framgång.

Jan-Olof Jungersten grundade Visutech år 1988 och har sedan dess varit drivande i företagets utveckling och tillväxt. Hans dedikation och vision har varit avgörande för att etablera Visutech som en ledande aktör inom branschen. Jan-Olof Jungersten har beslutat sig för att trappa ner från den dagliga driften men kommer att fortsätta bidra som huvudägare och styrelseordförande i koncernen.

Johan Lidström, som har varit en nyckelperson inom företaget i över 10 år, kommer att ta över rollen som VD. Lidström har tidigare arbetat som försäljningschef, och senast som vice vd, dessa erfarenheter ger honom en bred förståelse för Visutechs verksamhet och dess mål.
Jan-Olof Jungersten kommenterar förändringen:

– Efter 35 fantastiska år som vd för Visutech är det med glädje jag lämnar över rodret till Johan Lidström. Hans engagemang och kompetens är en stor tillgång för företaget, och jag är övertygad om att han tillsammans med ledningsteamet och en fantastisk passionerad personal kommer att leda företaget framgångsrikt in i framtiden. Jag ser fram emot att fortsätta stödja Visutech i en mer strategisk koncernroll och bidra till dess fortsatta framgång.

– Jag är fast övertygad om att kärnan i en framstående organisation ligger i ett samspelt team och starka partnerskap, säger Johan Lidström. Vår framtid kommer att präglas av nära samarbete med våra kunder och partners, där vi strävar efter att fullständigt förstå deras behov. Genom att leverera skräddarsydda lösningar kommer vi inte bara att uppfylla deras förväntningar, utan överskrida dem och etablera långsiktiga och ömsesidigt givande relationer.

Läs vidare

På Hunkeler Innovation Days måste leverantörerna samarbeta

Alla jämna årtal är schweiziska Luzern centrum för Hunkeler Innovation Days. Det kanske inte låter så spännande, men det är troligen den mest intressanta platsen för att upptäcka ny teknik och utvecklingstrender inom grafisk produktion.
hunkeler-i-dx

Robatech Group utser ny vd

Sedan den 1 januari 2025 är Yves Ottiger ny vd för Robatech-koncernen. Han efterträder Martin Meier, som har lett företaget sedan 2018.
Yves Ottinger Robatech

Backar vi in i framtiden?

I PPWR, som klubbades före jul av EU, sägs att till 2030 ska tio procent av alla dryckesförpackningar som säljs i Sverige vara i återfyllningsbara förpackningar – i praktiken returglasflaskor i röda och blå plastbackar.
Julmust2021211006_682x

Boxon Group har utsett en ny koncernchef

Linus Lemark tillträder som ny CEO/Koncernchef för Boxon Group under våren 2025. Han har under många år haft ledande roller inom Duni Group.
Boxon

Senaste nytt

EUBP: ”Bioplast en nyckelfaktor för uppfyllandet av PPWR-förordningen”

Bioplaster kommer att få en allt större framtida betydelse i och med införandet av EU:s förpacknings- och förpackningsavfallsförordning PPWR. Det anser organisationen European Bioplastics (EUBP) och dess VD Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Pappersbarriär prisad i hållbarhetstävling

Tetra Pak har mottagit utmärkelsen 'Resource Efficiency' vid Sustainable Packaging News Awards 2024, för sin pappersbaserade innovation inom barriärmaterial.
Mimosa_choco_3d-strawsx

Mars minskar förpackningsplasten med digital simuleringslösning

Under 2024 presenterade Mars, en av de globalt ledande företagen inom livsmedel, konfektyr och djurmat, ett samarbete med programvarujätten Ansys för att genom digital teknologi minska plastavfallet och effektivisera tidsåtgången i utvecklingen av nya förpackningar.
AI mars

Första yoghurtbägaren med livsmedelsgodkänd återvunnen polystyren

INEOS Styrolution lanserar yoghurtbägare med mekaniskt återvunnen polystyren som ett resultat av samarbete mellan flera partners i värdekedjan milstolpe uppnåddes genom samarbetet mellan flera partners längs värdekedjan. Man kallar det för en milstolpe.
Yoghurt cupsx