Han blir Sverigechef

PUBLICERAD: 5 mars 2020
UPPDATERAD: 31 januari
Paul Lacopie är ny country manager för Konica Minolta Business Solutions Sweden AB.

Konica Minolta tillsätter en ny landschef med lång erfarenhet av både print- och IT-verksamhet.

Dokumenthantering, digitalisering, arbetsflöde, affärssystem och IT-säkerhet. Numera är alla dessa delar förenade hos Konica Minolta ihop med företagets IT-tjänster. Kunderna ska erbjudas ”en obruten relevant kedja av digitala tjänster”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Arbetat för Kyocera

Ansvarig för att driva företaget framåt i Sverige blir Paul Lacopie. 1 april tar han vid i rollen som country manager för Konica Minolta Business Solutions Sweden AB. Han kommer närmast från Kyocera där han har varit ansvarig för verksamheterna i Sverige och Norge.
– Jag har verkligen lockats av utmaningen att fortsätta resan för att ytterligare placera Konica Minolta som IT-leverantör på kartan. Bolaget är idag en väl respekterad aktör som driver innovationer och skapar skräddarsydda lösningar inom såväl IT-tjänster och utskriftslösningar som konsulterbjudanden. Jag ser verkligen fram emot att, tillsammans med nya kollegor, skapa ytterligare kundvärde med hela vårt erbjudande, säger Paul Lacopie.

Dokumenthantering är livsnerven

Lars Wørzner, vd för Konica Minolta i Nordeuropa säger att Paul Lacopie blir ett viktigt tillskott med värdefull erfarenhet för att driva på vår utveckling som helhetsleverantör i Sverige med fokus på framtidens arbetssätt.
– Vårt IT-erbjudande hamnar högt upp i vår kärnverksamhet och det har tillfört bolaget en viktig dynamik. Samtidigt är dokumenthantering fortfarande livsnerven i vår verksamhet.

Huvudkontor i Stockholm

Konica Minolta Business Solutions Sweden AB har huvudkontor i Stockholm samt platskontor i Göteborg, Malmö, Kalmar och Falun. Inkluderar man fristående återförsäljare finns Konica Minolta representerat på cirka 70 platser i Sverige.

Senaste nytt

Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

Det virala godisvarumärket Bubs gör om sin identitet. Den nya grafiska profilen innefattar en helt omarbetad logga som ska stärka varumärket och dess igenkänning, samt nya färgskalor, typsnitt och en speciellt framtagen merch-kollektion. Identiteten är utvecklad i samarbete med byrån Super Tuesday, som fokuserat på att lyfta fram det som blivit synonymt med varumärket i en lekfull skepnad.
BUBS_37x
Lekfullt och kaxigt när Bubs rebrandar

PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

PulPac, som utvecklar teknik för torrformning av fiber, och Future Materials Sweden, ett svenskt innovationsbolag med lång erfarenhet från formsprutning och verktygstillverkning, inleder ett strategiskt samarbete. Målet är att tillsammans driva på omställningen från plast till fiberbaserade förpackningar i nya applikationer och marknadssegment.
Pulpac
PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Det har skrivits mycket om Saveggys teknik med att spraya gurkor med raps- och havreolja, en teknik som gör att man kan undvika plast på gurkor i syfte att förlänga hållbarheten. När nu de första gurkorna kommit ut på en testmarknad har det visat sig finnas en misstänksamhet hos konsumenterna.
Gurka-Saveggy-Odlarna_D
Misstänksamhet mot gurkan utan plast hos konsumenterna

Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Tetra Paks nya Factory OS ger livsmedels- och dryckesproducenter en samlad driftöversikt i realtid och omvandlar data till handlingsbara insikter för att öka effektiviteten, minska svinnet och utnyttja potentialen i AI.
Tetra-Pak-Factory-OS_foto1
Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Läs vidare

PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

PulPac, som utvecklar teknik för torrformning av fiber, och Future Materials Sweden, ett svenskt innovationsbolag med lång erfarenhet från formsprutning och verktygstillverkning, inleder ett strategiskt samarbete. Målet är att tillsammans driva på omställningen från plast till fiberbaserade förpackningar i nya applikationer och marknadssegment.
Pulpac
PulPac och Future Materials inleder strategiskt samarbete

Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Tetra Paks nya Factory OS ger livsmedels- och dryckesproducenter en samlad driftöversikt i realtid och omvandlar data till handlingsbara insikter för att öka effektiviteten, minska svinnet och utnyttja potentialen i AI.
Tetra-Pak-Factory-OS_foto1
Tetra Pak banar vägen för användning av AI i livsmedelsindustrin

Ecolean byter vd i samband med marknadsanpassning

För drygt tre år sedan tillträdde Marie Samuelsson som vd för Ecolean. Nu kliver hon av och ersätts av Thomas Hultin.
ecolean-aus-pida-utvald
Ecolean byter vd i samband med marknadsanpassning

Kostnadsfritt webbinarium: Varför toner­teknologi är här för att stanna inom etikett- och förpacknings­tryck

Torsdagen den 13 november kl. 09.00 (CET) arrangerar Xeikon tillsammans med Packnews ett kostnadsfritt webbinarium på engelska med titeln "Why is toner technology here to stay for label and packaging printing". Webbinariet arranageras i samarbete med Packnews.
Frank Jacobs 900x600
Kostnadsfritt webbinarium: Varför toner­teknologi är här för att stanna inom etikett- och förpacknings­tryck