Frontpac tar kliv framåt

PUBLICERAD: 21 mars 2017
UPPDATERAD: 31 januari

FrontPac stärker upp sin organisation med en ny säljare och en ny planeringschef.

Uwe Bartl, numera planeringschef på Frontpac.

FrontPac har gjort investeringar på runt 100 miljoner i sin moderna fabrik de senaste åren. Investeringarna innebar enligt företaget ett starkt föregående år. Nu väljer de att bredda organisationen ytterligare. 1 april stärks säljorganisationen upp med Per Markerud som har ett förflutet i förpackningsbranschen sedan många år. Bland annat var Markerud med och grundade Pacpoint och Antpac. Hans nya tjänst blir att lägga fokus på att erbjuda FrontPacs hela in-house kompetens i Skandinavien. Allt från företagets egna konstruktionsavdelning, tryckeri, welltillverkning hela vägen till logistikfunktionen.

Per Markerud stärker upp företagets säljorganisation.

 

1 februari tillträdde Uwe Bartl  som planeringschef. Bartl kommer närmast från Smurfit Kappa. Hans uppgift blir att stärka upp området huvudplanering av hela verksamheten.

FrontPac är tillverkare av förpackningar i offsettryckt kascherad wellpapp på den skandinaviska markanden. Med säte i Arlöv utanför Malmö konverterar de papper på rulle till färdiga förpackningar i kombination med logistiklösningar. Företaget har cirka 100 anställda med en omsättning på drygt 173 miljoner kronor.

Senaste nytt

E-type bakom årets Pantameralåt – Panta King är här!

E-type är artisten bakom årets Pantameralåt som släpps idag den 17 april.  Med en riktig eurodance-dänga, ”Panta King”, tar han plats i raden av artister som tidigare satt sin prägel på den traditionsrika låten, bland annat De Vet Du, Linda Pira, Kaliffa, Rolandz och Hooja.
E-type

BVD Stockholm vann Guldägg för nytt förpackningssystem till varumärket AEG

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG. Utmaningen låg i att skapa en ett designuttryck som både förmedlar en tydlig premiumkänsla på en brun kartongförpackning och samtidigt harmonisera med AEG:s visuella identitet.
guldagget

Recoma dubblar återvinningskapaciteten via 300 000 euro från Tetra Pak

Recoma, ett svenskt företag som tillverkar byggskivor av återvunnet material som dryckeskartonger, utökar nu verksamheten med en andra produktionslinje. Med stöd från Tetra Pak ökar företaget sin produktionskapacitet och effektiviserar användningen av material i tillverkningen.
recoma

Senaste numret av Packnews systertidning Sign&Print nu på marknaden

Packnews systertidning Sign&Print nummer 580 finns nu på marknaden! Den nya tidningen innehåller bland annat en guide till Fespamässan i Berlin i maj.
SignPrintx

Läs vidare

Senaste numret av Packnews systertidning Sign&Print nu på marknaden

Packnews systertidning Sign&Print nummer 580 finns nu på marknaden! Den nya tidningen innehåller bland annat en guide till Fespamässan i Berlin i maj.
SignPrintx

Miller Graphics har utsett en ny vd för den skandinaviska verksamheten

Miller Graphics Scandinavia AB har utsett en ny vd för den skandinaviska verksamheten.
Sarabildx

SCA höjer priset på kraftliner för att säkerställa stabil tillgång

För någon vecka sedan berättade vi att det nya förpackningsmaterialindexet PackIndx konstaterar att wellpappriserna ut till kund kommer att stiga. Nu meddelar SCA att man höjer priserna på brun och vit kraftliner i Europa med 60 euro per ton. Det nya priset gäller från och med den 1 maj 2025. Detta i sin tur sätter mer press på wellpapptillverkarna.
Pappersmaskin Obbola_MG_6958

Tufft läge för svensk skogsindustri som ser många utmaningar

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter. Handelskriget skapar osäkerhet inför framtiden och den stärkta kronan kan bli ytterligare en utmaning. Det visar senaste upplagan av Skogsindustriernas marknadsrapport Så går det för skogsindustrin.
skogen