FrontPac stärker upp sin organisation med en ny säljare och en ny planeringschef.
FrontPac har gjort investeringar på runt 100 miljoner i sin moderna fabrik de senaste åren. Investeringarna innebar enligt företaget ett starkt föregående år. Nu väljer de att bredda organisationen ytterligare. 1 april stärks säljorganisationen upp med Per Markerud som har ett förflutet i förpackningsbranschen sedan många år. Bland annat var Markerud med och grundade Pacpoint och Antpac. Hans nya tjänst blir att lägga fokus på att erbjuda FrontPacs hela in-house kompetens i Skandinavien. Allt från företagets egna konstruktionsavdelning, tryckeri, welltillverkning hela vägen till logistikfunktionen.
1 februari tillträdde Uwe Bartl som planeringschef. Bartl kommer närmast från Smurfit Kappa. Hans uppgift blir att stärka upp området huvudplanering av hela verksamheten.
FrontPac är tillverkare av förpackningar i offsettryckt kascherad wellpapp på den skandinaviska markanden. Med säte i Arlöv utanför Malmö konverterar de papper på rulle till färdiga förpackningar i kombination med logistiklösningar. Företaget har cirka 100 anställda med en omsättning på drygt 173 miljoner kronor.