Front end-lösning får lyft

PUBLICERAD: 24 augusti 2017
UPPDATERAD: 24 januari
Dominos upphottade Front end-lösning 2.0.

Domino lanserar en förbättrad version på sin Front end-lösning, DFE. Bland annat har drifthastighet och  automation vässats.

Domino digital printing solutions, leverantör av system för spårbarhet, märkning och etikettering, presenterar en ny version av sin programlösning för att förbättra digitala arbetsflöden i den grafiska industrin. Front end-lösningen riktar sig mot etiketteringsindustrin och är designad för tryckpressarna i den egna N-serien. Förbättringar har gjorts när det gäller drifthastighet och den strömlinjeformade automationen. Den uppgraderade versionen har fått namnet DFEv2.0.

Liksom tidigare är den nya lösningen kompatibel med den senaste Esko-koden och fungerar även med ett antal format för variabla datautskrifter (VDP). En av funktionerna i Front end-lösningen är Domino ScreenPro som effektiviserar arbetsflödet genom att kombinera flera processer till ett enda filformat – ett JDF-arbetsflöde. Det ska enligt företaget förbättra hastighet och effektivitet samt göra det möjligt att köra helt offline när det gäller VDP-drift och ytterligare funktioner inom DFEv2.0. Front end-lösningens fulla kapacitet kommer visas upp när Domino ställer ut på Labelexpo Europe den 25-28 september i Bryssel.

– Integration av arbetsflöden är en grundläggande komponent för en effektiv digital utskriftsprocess som inte bör underskattas, säger Domino digital printing solutions produktchef Simon Howes.

Senaste nytt

Labelexpo Europe utökas med teknik för falskartongtillverkning

Det är inte ovanligt att etikettproducenter även tillverkar falskartong i lite mindre storlekar i sina pressar. Detta återspeglas nu på årets Labelexpo Europe som utökas till att omfatta teknik för falskartong.
lsbel

Novusundersökning visar att många har problem med svåröppnade förpackningar

När det krävs vassa verktyg eller hjälp för att öppna en medicinburk eller livsmedelsförpackning är något fel. För många reumatiker är detta vardag – men en ny undersökning från Novus visar att problemen med svåröppnade förpackningar är utbredda i hela befolkningen. Det kommer kanske inte som en nyhet för oss i branschen? Öppningsbarhet har ju diskuterats sedan 1960-talet.
uk-enkat-utvaldx

Mondelez förpackningar kan nu skannas via Bower-appen

Mondelez Norden har inlett ett samarbete med Bower som gör det möjligt för konsumenterna att skanna deras förpackningar innan de källsorteras.
-bower

Ny trågförseglare för stora volymer från Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introducerat en ny trågförslutare för livsmedelsindustrin, QX-800 som ger ökad kapacitet och hanterar prestanda- och effektivitetsutmaningar för trågförslutningsapplikationer. Den bygger på smart intelligens och har en kompakt design.
QX 800 close up shot of gripper arms with pots of fruitx

Läs vidare

Labelexpo Europe utökas med teknik för falskartongtillverkning

Det är inte ovanligt att etikettproducenter även tillverkar falskartong i lite mindre storlekar i sina pressar. Detta återspeglas nu på årets Labelexpo Europe som utökas till att omfatta teknik för falskartong.
lsbel

Årets Konstcider med etikett som bygger på collageteknik

Kiviks Musteri presenterar nu årets Konst Cider 2025. Liksom de senaste åren, är denna cider framtagen i ett samarbete med Östra Skånes Konstnärsgrupp (ÖSKG) och i år med konstnären Sara Klein, som har skapat etiketten till drycken.
Carl och Sara 16-9

Nordvalls certifierade enligt FSSC 22000 i Sjöbo och Mölnlycke – Bjuv på gång

I januari 2025 blev Nordvalls enheter i Mölnlycke och Sjöbo FSSC 22000 certifierade. För Mölnlycke som redan hade ISO 22000 på plats gick processen något snabbare än för Sjöbo som i ett drygt halvår jobbat med förberedelser, utbildningar och att få nya rutiner på plats.
Nordvalls

Tyska Clever Etiketten blir en del av Ettiketto Group

Volati, som äger Ettiketto Group, har förvärvat samtliga aktier i Clever Etiketten GmbH (inklusive systerbolag) - en ledande leverantör av etikettlösningar i Tyskland. Förvärvet är ett tilläggsförvärv till Ettiketto Group som därmed tar steget in på den tyska marknaden och skapar en plattform för framtida tillväxt i Centraleuropa.
Rikard-Ahlin-1024x791-1x