Framgångar för påsklämma

PUBLICERAD: 29 januari 2014
UPPDATERAD: 24 januari

twixit flera påsar - lowTwixit! Seal & Pour är en ny påsklämma med lock och inbyggd hällfunktion, som har rönt framgångar på mässor både i Europa och USA. Påsklämman har designats av Split Vision Design, och produceras och marknadsförs av Lindén International AB.

Påsklämman löser ett vardagsproblem och är lätt att använda. Med en enkel teknik försluter man en påse med t ex mjöl, socker, gryn, eller müsli. Och genom att öppna det inbyggda locket kan man dosera och hälla ut innehållet.

Vinnare på Ambiente, i Frankfurt  7-11 februari 2014
På Ambiente-mässan i Frankfurt 2014 har Seal & Pour utsetts som en av 30 vinnare i tävlingen Design Plus. De utvalda produkterna kommer att presenteras på mässan som inleds fredagen den 7 februari.
I Oktober 2013 tilldelades klämman ett särskilt omnämnande som en av fyra bland 172 speciellt utvalda produkter i Host Smart Label 2013, under mässan Host 2013 i Milano.
Påsklämman har även utsetts som en av tre finalister i Plastforums tävling ”Plastovationer Awards 2013”.  Priset går till företag som på ett enastående sätt utvecklat eller vidareutvecklat en funktionell och intressant produkt eller detalj.

Finalist i Chicago i mars

Raden av utmärkelser fortsätter i Chicago, i mars 2014. IHA, International Housewares Association har utsett twixit! Seal & Pour som finalist i ”Housewares Design Awards”.
Påsklämman finns att köpa på bl.a. ICA Maxi, Clas Ohlson, och COOP Forum. Ungefärligt pris är 25-30 SEK.

Läs vidare

Ny pappersbaserad bottenfilmslösning från SEE

SEE har utvecklat en ny pappersbaserad bottenbana för att hjälpa livsmedelsproducenter och butikskedjor att minska plastanvändningen.
SEE Barrier_Formable_Paper_Kraft_Hot Smoked Salmon Fillets.png-Large-JPEGx

Berry och Tine introducerar förpackningar med återvunnen PP

Förpackningar av polypropen från Berry Superfos med 50 procent återvunnet material hjälper norska Tine att uppnå sin hållbarhetsstrategi.
Berry TINE PCRx

Investeringar i maskiner drivs av ökad konsumtion av förpackade livsmedel

Ökade efterfrågan på förpackade livsmedel ger ökade maskininvesteringar säger en prognos fram till år 2026.
glada påsar

Bio-PET i stället för fiber i äggförpackning

För ovanlighetens skull en nyhet som berättar om ett byte från fiber till plast.
quail-biopet-utvald

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}