Framgångar för påsklämma

PUBLICERAD: 29 januari 2014
UPPDATERAD: 24 januari

twixit flera påsar - lowTwixit! Seal & Pour är en ny påsklämma med lock och inbyggd hällfunktion, som har rönt framgångar på mässor både i Europa och USA. Påsklämman har designats av Split Vision Design, och produceras och marknadsförs av Lindén International AB.

Påsklämman löser ett vardagsproblem och är lätt att använda. Med en enkel teknik försluter man en påse med t ex mjöl, socker, gryn, eller müsli. Och genom att öppna det inbyggda locket kan man dosera och hälla ut innehållet.

Vinnare på Ambiente, i Frankfurt  7-11 februari 2014
På Ambiente-mässan i Frankfurt 2014 har Seal & Pour utsetts som en av 30 vinnare i tävlingen Design Plus. De utvalda produkterna kommer att presenteras på mässan som inleds fredagen den 7 februari.
I Oktober 2013 tilldelades klämman ett särskilt omnämnande som en av fyra bland 172 speciellt utvalda produkter i Host Smart Label 2013, under mässan Host 2013 i Milano.
Påsklämman har även utsetts som en av tre finalister i Plastforums tävling ”Plastovationer Awards 2013”.  Priset går till företag som på ett enastående sätt utvecklat eller vidareutvecklat en funktionell och intressant produkt eller detalj.

Finalist i Chicago i mars

Raden av utmärkelser fortsätter i Chicago, i mars 2014. IHA, International Housewares Association har utsett twixit! Seal & Pour som finalist i ”Housewares Design Awards”.
Påsklämman finns att köpa på bl.a. ICA Maxi, Clas Ohlson, och COOP Forum. Ungefärligt pris är 25-30 SEK.

Läs vidare

Zetas matlagningsoljor kommer nu i vätskekartongförpackning

Zetas matlagningsoljor, Solrosolja och Rapsolja, kommer i en ny, lättare kartongförpackning med mindre plast och med antidroppfunktion.
Zeta-matlagningsolja-Tetra-Pak

Ny pappersbaserad bottenfilmslösning från SEE

SEE har utvecklat en ny pappersbaserad bottenbana för att hjälpa livsmedelsproducenter och butikskedjor att minska plastanvändningen.
SEE Barrier_Formable_Paper_Kraft_Hot Smoked Salmon Fillets.png-Large-JPEGx

Berry och Tine introducerar förpackningar med återvunnen PP

Förpackningar av polypropen från Berry Superfos med 50 procent återvunnet material hjälper norska Tine att uppnå sin hållbarhetsstrategi.
Berry TINE PCRx

Investeringar i maskiner drivs av ökad konsumtion av förpackade livsmedel

Ökade efterfrågan på förpackade livsmedel ger ökade maskininvesteringar säger en prognos fram till år 2026.
glada påsar

Senaste nytt

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se

Nu kan tjockare material köras i Ricoh Pro C9500

Ricoh utökar möjligheterna i sin digitalpress Pro C9500. Maskinen har en ny tjänst som gör det möjligt att skriva ut tjockare material än tidigare som till exempel olika förpackningar.
Rihcox

Rikard Ahlin slutar som vd på Ettiketto AB

Rikard Ahlin slutar som vd för Ettiketto AB och efterträds av Johanna Herstedt. Rikard fortsätter som vd för Ettiketto Group.
ettikettox

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel. EU-kommissionens beslut är en konsekvens av att Efsa har skärpt sin bedömning av hur mycket bisfenol A man kan få i sig utan risk för hälsan.
Konservburkar