![](https://packnews.se/wp-content/uploads/sites/6/2023/01/tetra-stelo.jpeg)
För drygt ett år sedan presenterade Tetra Pak den nya förpackning Tetra Stelo Aseptic. Nu lanseras förpackningen ihop med en smart AR-lösning, så kallad förstärkt verklighet, till schweiziska mejerivarumärket Emmi.
Den digitala AR-lösningen som kommer med den aseptiska förpackningen i vätskekartong från Tetra Pak är framtagen till mejeriprodukten ”good day”. Augumented Reality-konceptet, informationsteknik med förstärkt verklighet, styrs med en smart telefon. Tanken är att ge ytterligare upplevelser till konsumenten med bland annat frukostrecept och två interaktiva spel som i förlängningen ska stärka varumärket Emmi och deras olika mejeriprodukter. AR- funktionerna har skapats i samarbete med studion Appetite Creative.
– Vi är superglada över den här kampanjen med Emmi och vår nya Tetra Stelo Aseptic 1000-förpackning. Vi förväntar oss att interaktiva uppkopplade upplevelser hjälper till att föra konsumenter närmare produkten och förbättra både varumärkesimage och igenkänning”, säger Susanne McKinley, marknadschef på Tetra i Centraleuropa.
Tetra Stelo Aseptic-förpackningen har en rundad silhuett och försluts med WingCap 30, en manipuleringssäker plastkork med enstegsöppning. Förpackningen finns i två volymer – 0,5 respektive 1,0 liter. Fyllningsmaskin som används till förpackningarna är Tetra Pak A3/Flex.