Förpackningsmässa i ny unik förpackning!

PUBLICERAD: 12 oktober 2015
UPPDATERAD: 12 oktober

2016 sätter Easyfairs ner foten i FörpackningsSverige genom lanseringen av 3 nya mässor; Label & Print, Packaging Innovations och Luxury Packaging. Tillsammans med den etablerade och framgångsrika mässan Empack bildar de Nordens största och mest heltäckande mötesplats för förpackningsbranschen 2016.

Ovanstående mässor är en del av Easyfairs förpackningsfamilj som är Europas största nätverk av förpackningsmässor med totalt 32 event i 16 städer i 11 länder. En global mötesplats för leverantörer och inköpare inom förpackningsindustrin, med lokal förankring.

Empack – Mässan där bl.a. förpackningstekniker, chefsingenjörer, driftschefer, produktionschefer kan investera i förpackningsmaskiner, industriförpackningar, transporttjänster, robotlösningar, logistikutrustning, automationslösningar etc.

Label & Print – Allt inom digitalt tryck, litografi, djuptryck, flexografi, etikettering- och märkutrustning, 3D print och aktiva intelligenta förpackningar.

Packaging Innovations – innovativa material, smarta förpackningslösningar, ny förpackningsutveckling etc.

Luxury Packaging – Nordens enda event med 100% fokus på exklusiva förpackningar och varumärkesbyggande. Hit kan brand managers, förpackningsdesigners, varumärkeschefer och chefsdesigners inspireras och investera i de senaste innovationerna, trenderna, teknikerna och produkterna inom lyxförpackningar.

– Det känns otroligt kul att lansera ovan och att nu Norden också får ta del av samtliga varumärken inom Easyfairs framgångsrika förpackningsportfölj, säger Jennie Heidenfors, ansvarig för Easyfairs förpackningsmässor i Norden.

Easyfairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. Easyfairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen ca 100 mässor i 16 olika länder.

Läs vidare

Drupa drar ner på antalet mässdagar

Drupa håller fast vid sin fyraårscykel och har nu presenterat datumen för nästa mässa som arrangeras våren 2028. Det som däremot förändras är antalet mässdagar.
Drupa-2028-1536x1024x

Innovationer och hållbarhet i fokus på Fachpack i slutet av september

Den 24 - 26 september 2024 samlas branschledare, innovatörer och experter inom förpackningsindustrin återigen i Nürnberg, Tyskland. Då arrangeras för Fachpack. Nürnberg Messe lovar att leverera ett stort utbud av innovationer, hållbarhet och nätverksmöjligheter, och lockar besökare från hela världen, inklusive ett starkt deltagande från Sverige.
Messegeschehen / Fair activities in general

Packnews ger dig kostnadsfri entré till Fachpack 2024

Packnews kan nu erbjuda kostnadsfri entré till Fachpack i Nürnberg i höst.
Messegeschehen / Fair activities in general

Nu öppnar Drupa - här är arton tips på vad du kan se på mässan

För första gången sedan år 2016 är det dags för Drupa i Düsseldorf igen. Jättemässan kommer efter så många år att ha mängder av nyheter att presentera, inte minst nyheter med intresse för förpackningsindustrin. Det är inte för inte som mässan allt oftare kalla för Drupack. Här finna lite tips på vad du som besökare kan se på mässan. Packnews kommer naturligtvis att finnas på plats på mässan.
DRUPA24_01x

Senaste nytt

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Ny förpackningsdesign för Ridderheims

Samtliga av Ridderheims produkter har fått ett nytt utseende som tagits fram av byrån Identity Works. I den nya designen har fokus legat på att förtydliga sortimentet för kunden genom bland annat färgkodning av produkterna. ”Fokus landade på att skapa en design som är högljudd och generös, med mycket färg, rörelse och med en skvätt av humor i tonaliteten”, säger Niklas Dahl på Identity Works till Cap&Design.
top