
En ny, praktisk flaska för Felix såser och dressingar utmanar övriga bidrag i årets Packnorth Award. Flaskan gör det enkelt att ”drizzla” innehållet över maten, och har en aptitretande design på etiketten enligt Orkla, som anmält den till tävlingen.
Under våren har Orkla gjort en stor satsning på Felix dressing- och såssortiment. Tidigare hade man produkter i två olika typer av flaskor, nu lanserades en helt ny flaska med en fräsch och modern design som ger möjlighet att enkelt och smidigt ”drizzla” sås eller dressing över maten. Flaskan är unikt framtagen för Felix såser och dressingar och har en retroform som är hämtad från den ursprungliga, konformade ketchupflaskan.
Den är lätt att hålla i handen och ger perfekt ”ringlande” resultat på maträtten och inget kladd. Den har en topp på förslutningen som är barnsäker och har en transparent etikett med lockande råvaror för att höja smakupplevelsen. Den används för 9 olika såser och dressingar.
Enligt Orkla har Felix såsers marknadsandel ökat med tio procent så här långt.
Till flaskorna finns en exponeringspall och minidisplay att användas i butikerna.
Livsmedlen tillverkas i Orklas fabrik i Fågelmara som också fyller flaskorna. De packas på brickor om tio enheter och en pall rymmer 1300. Materialet i både flaska och förslutning är polypropen.
Nu är det upp till Packnorth Awards jury att bedöma förpackningen. Har du en förpackning som borde vara med i tävlingen, där prisutdelningen sker på Empack i Kista den 1 oktober, är det hög tid att sända in den nu. All info finns här!







