Efter Sign&print-mässan: "Indikatorer på en stark vår"

PUBLICERAD: 14 februari 2017
UPPDATERAD: 24 januari
Visutechs digital academy lockade många till att lyssna på inbjudna föreläsare.

Johan Lidström, försäljningschef på Visutech sammanfattar Sign&Print Scandinavia med ett par ordrar samt indikatorer på en kommande stark vår. Och deras digital academy blev en succé.

Sign&Print Scandinavia- mässan är över för denna gång. Johan Lidström, försäljningschef på Visutech i Norden ser en stor framgång med deras egna digital academy som kördes live under dagarna.

– Riktigt roligt att få ta med vår akademi till mässan och bjuda besökarna på intressanta talare och ämnen. Något som var mycket uppskattat, säger Lidström.

– Sammanfattningsvis så lämnade vi mässan med ett par ordrar på både HP Latex, storformat och HP Indigo samt med flera indikatorer som tyder på en stark vår för Visutech.

Han nämner även att man kunde skönja en större optimism kring nuläget och tro på framtiden bland de civilgrafiska tryckerierna. Han berättar att det märktes i montern att det finns intresse av Visutechs tjänster och lösningar för den grafiska branschen.

– Det var stort intresse kring HP´s Latex 1500 printer, Massivit´s 3D skrivare, våra mjukvarulösningar och inte minst kring det faktum att vi hade riktig tryckpress i vår monter.
Fler besökare på mässan kan man dock alltid önska:
– Tre fulla dagar är kanske något i överkant med tanke på just antalet besökare, men totalt sett är vi nöjda med dagarna på mässan, säger Johan Lidström.

Läs vidare

Dubbla etiketter räddar ölen

Har du en eller par flaskor med julöl över efter helgerna kan du om de är från Eriksberg, omvandla dem till påsköl med ett enkelt handgrepp. Carlsberg och Eriksberg har tänkt till.
julpaskolen_pressbild-1x

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

Festlig inledning på Scanpack för Konica Minolta

Scanpack hade bara haft öppet en timme när Konica Minolta korkade upp bubblet. Detta för att fira försäljningen av en etikettpress tillsammans med köparen, Knut Lundéns Tryckeri.
Konica 1

Senaste nytt

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se

Nu kan tjockare material köras i Ricoh Pro C9500

Ricoh utökar möjligheterna i sin digitalpress Pro C9500. Maskinen har en ny tjänst som gör det möjligt att skriva ut tjockare material än tidigare som till exempel olika förpackningar.
Rihcox

Rikard Ahlin slutar som vd på Ettiketto AB

Rikard Ahlin slutar som vd för Ettiketto AB och efterträds av Johanna Herstedt. Rikard fortsätter som vd för Ettiketto Group.
ettikettox

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel. EU-kommissionens beslut är en konsekvens av att Efsa har skärpt sin bedömning av hur mycket bisfenol A man kan få i sig utan risk för hälsan.
Konservburkar