DS Smith tog fram den stora portföljen under Scanpack – hela företagets kunderbjudande visas i montern som är en av de största på mässan.
– Det är hela vårt kunderbjudande. Vi bygger alltid mässor kring det. Sedan visar vi det kunderbjudandet på olika sätt, säger Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith, och pekar mot olika ytor i montern.
Vi ser en lådvägg med tryckt grafik, specialprodukter, skyltar, lyxförpackningar och det ges även exempel på automation som kan förenkla inpackning såväl som ergonomin.
E-handeln är ett alltmer betydande segment för wellpapptillverkaren och flexotrycksjätten DS Smith. Mitt i montern står ett visuellt touchbord som speglar hela företagets verksamhet i digitaliserad form.
– Ofta börjar vi här och sedan tar vi vidare kunder till olika ytor i montern beroende på vad de är intresserade av.
DS Smith har också byggt upp ett Impact Centre i miniatyr. Här får kunden möjlighet att befinna sig i en praktisk miljö genom hela distributionskedjan. Kunden får en inblick i vad en förpackning och dess utformning får för effekt i butiken och hos konsumenten i beslutsögonblicket.