DS Smith visar allt

PUBLICERAD: 25 oktober 2018
UPPDATERAD: 24 januari
Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith.

DS Smith tog fram den stora portföljen under Scanpack – hela företagets kunderbjudande visas i montern som är en av de största på mässan.

– Det är hela vårt kunderbjudande. Vi bygger alltid mässor kring det. Sedan visar vi det kunderbjudandet på olika sätt, säger Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith, och pekar mot olika ytor i montern.

Vi ser en lådvägg med tryckt grafik, specialprodukter, skyltar, lyxförpackningar och det ges även exempel på automation som kan förenkla inpackning såväl som ergonomin.

E-handeln är ett alltmer betydande segment för wellpapptillverkaren och flexotrycksjätten DS Smith. Mitt i montern står ett visuellt touchbord som speglar hela företagets verksamhet i digitaliserad form.

– Ofta börjar vi här och sedan tar vi vidare kunder till olika ytor i montern beroende på vad de är intresserade av.

DS Smith har också byggt upp ett Impact Centre i miniatyr. Här får kunden möjlighet att befinna sig i en praktisk miljö genom hela distributionskedjan. Kunden får en inblick i vad en förpackning och dess utformning får för effekt i butiken och hos konsumenten i beslutsögonblicket.

 

Läs vidare

Jord brinner för fiberbaserade ljuskoppar

På Frösön utanför Östersund finns start-up företaget Jord Innovation, ett företag med en ljus idé om man tillåts leka lite med ord. Jord har utvecklat en ljuskopp till värmeljus, baserad på fibermaterial. Tanken är att öka återvinningen. Dagens aluminiumkoppar, och de är många, återvinns sällan.
Egen bild

Undercamfunktion på fler av Zünds skärbord

Zünd lanserar ett nytt system för lastning av material som inkluderar både det integrerade registreringssystemet Undercam och en bordsförlängare.
BLE_UNDERCAM_Pressebild-1536x1024x

Ny förpackningsdesign och logotype för Skogaholm

Varumärket Skogaholm närmar sig 100 år och uppdateras nu med ny förpackningsdesign och ny logotyp. Den nya logotypen, som är en hyllning till den ikoniska Skogaholmslimpan, börjar snart synas i butik.
Skogaholmx

Glassigt samarbete med Paristema

Genom ett nytt samarbete mellan glassgiganten Häagen-Dazs och Paramount släpps nu en limiterad glasskollektion signerad illustratören Erica Jacobson. Den nya designen går under namnet Emily in Paris och är inspirerad av Netflix-serien med samma namn. Det skriver Cap&Design.
Hägenx

Senaste nytt

NYHET: Nu är PackIndx, verktyget som hjälper dig hålla koll på prisutvecklingen, live!

Packnews fortsätter att ge förpackningsbranschen och dess kunder nya tjänster. Nu lanserar vi via en extern samarbetspartner en värdefull nyhet – PackIndx. Du som köper och säljer förpackningar får via PackIndx ett enkelt sätt att hålla koll på underliggande kostnadsförändringar på marknaden.
adam-smigielski-K5mPtONmpHM-unsplashx

Epson förvärvar Fiery – accelererar digitaliseringen

Epson förvärvar amerikanska Fiery som är experter på det digitala fron-end-lösningar och arbetsflödeslösningar för tryckbranschen.
epson

Billerud utser ny chef för verksamheten i Nordamerika

Billerud hade till för något år sedan stora planer på att bygga om fabriken i Escanada till en kartongproducerande enhet i storlek med den jättemaskin man har i Grums. Så blev det inte och det beslutet ledde till lite turbulens på managementnivå. Nu har koncernen utsett Doug Schwartz till President Billerud North America och medlem av bolagets koncernledning.
Billerudx

Svåra val för juryn i Packnorth Award 2024

Den 9 september träffades juryn i Packnorth Award för att utse vinnarna av årets tävling. Det visade sig bli en tuff uppgift, alla bidrag hade potential att vinna. Sextiosju bidrag plus sju studentlösningar skulle bedömas. Den 9 september träffades juryn i Packnorth Award för att utse vinnarna av årets tävling. Det visade sig bli en tuff uppgift, alla bidrag hade potential att vinna.Sextiosju bidrag plus sju studentlösningar skulle bedömas.
packnorth-juryn-utvaldx