Konsumentföreningen Göta, som driver 47 butiker i 26 kommuner, installerar Breece epaper displayer och Breece Vision storskärmslösning hos Coop Kalmar.
Breece epaper är en multifunktionell plattform för elektroniska hyllkantsetiketter. I dag är systemet installerat i 400 butiker i Norden. Med den revolutionerande epaper teknologin ersätter man pappersetiketter i hyllan och visar all information grafiskt på displayen såsom pris, produktbeskrivningar, logotyper, nyckelhål, streckkoder, QR koder, etc.
–Det är ett bra verktyg för att effektivisera och driva lönsammare butiker. Dessutom använder vi en storskärmslösningen för att skapa en bättre och snabbare överblick på vissa produkter för kunderna, säger Krister Magnusson hos KF-Göta.
Breece Vision är ett nytt område inom epaperplattformen, som lyfter lösningen med elektroniska hyllkantsetiketter till en helt ny nivå. Det är en storskärmslösning, som gör det möjlighet att koppla en eller flera produkter till en valfri TV-skärm med valfri design och uppdatera skärmen på samma sätt som med epaper displayerna. Tillsammans med den digitalaa hyllkantsetiketten är Breece Vision helt integrerade med butikssystemet.
–Vi är naturligvis stolta över att konsumentföreningen Göta samt flera andra butiker i Sverige väljer Breece epaper och Breece Vision som verktyg för att driva lönsammare butiker, säger Mats Olsson, Area Manager, Delfi Technologies AB – Breece division.