Digitala hyllor i konsumbutiker

PUBLICERAD: 30 januari 2014
UPPDATERAD: 24 januari

Coop-Breece - low

Konsumentföreningen Göta, som driver 47 butiker i 26 kommuner, installerar Breece epaper displayer och Breece Vision storskärmslösning hos Coop Kalmar.

Breece epaper är en multifunktionell plattform för elektroniska hyllkantsetiketter. I dag är systemet installerat i 400 butiker i Norden. Med den revolutionerande epaper teknologin ersätter man pappersetiketter i hyllan och visar all information grafiskt på displayen såsom pris, produktbeskrivningar, logotyper, nyckelhål, streckkoder, QR koder, etc.

Det är ett bra verktyg för att effektivisera och driva lönsammare butiker. Dessutom använder vi en storskärmslösningen för att skapa en bättre och snabbare överblick på vissa produkter för kunderna, säger Krister Magnusson hos KF-Göta.

Breece Vision är ett nytt område inom epaperplattformen, som lyfter lösningen med elektroniska hyllkantsetiketter till en helt ny nivå. Det är en storskärmslösning, som gör det möjlighet att koppla en eller flera produkter till en valfri TV-skärm med valfri design och uppdatera skärmen på samma sätt som med epaper displayerna. Tillsammans med den digitalaa hyllkantsetiketten är Breece Vision helt integrerade med butikssystemet.

Vi är naturligvis stolta över att konsumentföreningen Göta samt flera andra butiker i Sverige väljer Breece epaper och Breece Vision som verktyg för att driva lönsammare butiker, säger Mats Olsson, Area Manager, Delfi Technologies AB – Breece division.

 Coop-BreeceVision - low

Läs vidare

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx

Zetas matlagningsoljor kommer nu i vätskekartongförpackning

Zetas matlagningsoljor, Solrosolja och Rapsolja, kommer i en ny, lättare kartongförpackning med mindre plast och med antidroppfunktion.
Zeta-matlagningsolja-Tetra-Pak

Ny pappersbaserad bottenfilmslösning från SEE

SEE har utvecklat en ny pappersbaserad bottenbana för att hjälpa livsmedelsproducenter och butikskedjor att minska plastanvändningen.
SEE Barrier_Formable_Paper_Kraft_Hot Smoked Salmon Fillets.png-Large-JPEGx

Robotmässan R24 i Odense gav en bred bild av möjligheterna med robotar

På den stora robotmässan i Odense, R24, nyligen, fick man en bred inblick i robotarnas möjligheter i modern produktion, till exempel inom förpacknings- och grafisk industri.
R24-01x

Senaste nytt

Trump vill inte ha ett ”löjligt stöd för papperssugrör”

Stort och smått, så kan man utan tvekan sammanfatta Donald Trumps inledning på presidentperioden. Nu är sugrören i fokus!
sugrörx

Storsatsning på dryckesmuggar i retursystem i Glasgow

Vi har berättat om flera retur/återanvändningssystem för kaffekoppar och andra matserveringsbehållare. Även om många av dessa hade bredare ambitioner på regional eller till och med nationell skala (vilket inte fungerade) är trenden på senare tid att "Closed Loop"-system rullas ut i en mer lokal miljö som en stad eller på en större plats.
Glasgow

Nordisk Bioplastförening ser stora möjligheter till att bidra till ett fossilfritt Sverige

Regeringen har via sitt regleringsbrev till Naturvårdsverket 2025 poängterat att utfasningen av primär fossil plastråvara ska drivas på genom insatser nationellt samt med stöd till Regeringskansliet inom EU-arbetet. Samtidigt har det nationella initiativet Fossilfritt Sverige fått förnyat förtroende av regeringen med uppdraget om att premiera fossilfria produkter.
ecoflex-basf-utvaldx

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Handeln kämpar med att göra oss konsumenter nöjda, till exempel genom att minska mängden plast, ett material som vi tydligen inte gillar. Ett exempel är den vakuumpackade köttfärsen som spar mycket material jämfört med packning på plasttråg. I England har flera av de stora kedjorna börjat med detta, till exempel Iceland Foods, som nu väljer att återgå till det gamla vanliga. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland