De visar digital etikettutskrift på Connect-mässan

PUBLICERAD: 12 januari 2021
UPPDATERAD: 24 januari
Anders Svensson, vd för Techprint. Foto: Privatbild

Helsingborgsbaserade Techprint sätter fokus på fyra produktkategorier under Sign&Print Connect. Genom att delta i mässan hoppas företaget att kunna ge besökaren många nya idéer och mycket kunskap. 

Techprint marknadsför och säljer produkter från tillverkare av digitala etikettskrivare. Bland annat erbjuder de reservdelar och förbrukningsmaterial för etikettskrivare, men de har även ett specialtryckeri för produktion av självhäftande etiketter på rulle.

Möjlighet till nya idéer

Enligt Techprints vd Anders Svensson är deras deltagande under Sign&Print Connect en möjlighet att ge besökaren idéer och kunskap för att utveckla sina verksamheter. Den digitala Connect-mässan pågår 9-11 februari. Besökare kan registrera sig gratis för att ta del av alla utställares seminarier och produktpresentationer under mässdagarna.

– Vi vill även i dessa tider vara med och synas i sammanhang med andra företag där mottagaren kan skanna av en hel bransch. Vi ställer normalt ut på en till två mässor per år och tyckte detta digitala alternativ lät spännande. Vårt erbjudande är att ge besökaren kunskap och idéer om hur de kan utveckla sin verksamhet, gärna med hjälp av oss såklart.

Fyra i fokus

Under den digitala mässan kommer företaget främst visa fyra olika produkter, eller produktgrupper, som de tror kommer vara extra intressanta för besökaren. Den första produkten är Trojan 4 – är en kompakt digital etikettpress för den som vill kunna erbjuda laminerade etikettlösningar. Den andra är Trojan T3OPX, ett digitalt ”overprinting system” som trycker direkt på förpackningar.

På listan finns också Trojan T2, T2C, QL850 och 120 som enligt Techprint alla är smarta digitala etikettpressar för olika behov. Företaget kommer även lyfta fram femfärgsskrivaren QL300, som ger uv-beständiga etiketter.

– Samtliga produkter erbjuder möjlighet att erbjuda digitaltryck ”on demand” på etikett eller förpackning i små serier och med variabel information.

Hoppas på många kontakter

Techprints förväntningar på den stundande digitala mässan går i positiv ton.

–  Vi hoppas att många företag ser positivt på 2021 och utvecklingen framåt och att de är intresserade av att se vad branschen erbjuder vilket förhoppningsvis ger många besökare och många nya kontakter, avslutar Anders Svensson.

Senaste nytt

Amazon installererar hundratals automatiska packmaskiner i Europa

Amazon installerar nu automatiserade förpackningsmaskiner som kan skapa specialanpassade kartongförpackningar och papperspåsar på begäran, så att fler varor når kunder i specialanpassade förpackningar.
amazon_01x
Amazon installererar hundratals automatiska packmaskiner i Europa

Finsk lakrits i ny förpackning tävlar i Packnorth Award 2025

Det finska företaget Kouvolan Lakritsi tävlar i årets Packnorth Award med sin nya, återvinningsbara Laku-mugg, tillverkad av jungfrufiber. Den ersätter påsar av plast för lakrits.
Lakritsx
Finsk lakrits i ny förpackning tävlar i Packnorth Award 2025

Chips med kebab- och vitlökssmak packade i massbalanserad förpackning

OLW presenterar ett nytt samarbete med Schysst Käk – varumärket bakom Sveriges mest sålda hemmakebab. Resultatet? Ett grovräfflat chips med smak av kryddig kebab och krämig vitlökssås, packade i en massbalanserad påse.
OLW Schysst käk_Kebab_Vitlök
Chips med kebab- och vitlökssmak packade i massbalanserad förpackning

Naturvårdsverket stoppar stöd till Svensk Plaståtervinning

Naturvårdsverket och Svensk Plaståtervinning har hamnat i ett oväntat läge som handlar om bidrag i mångmiljonklassen som inte betalas ut och som kan riskera jätteanläggningens framtid. Det berättar Svt Öst.
Foto: Peter Holgersson AB
Naturvårdsverket stoppar stöd till Svensk Plaståtervinning

Läs vidare

Labelexpo Europe utökas med teknik för falskartongtillverkning

Det är inte ovanligt att etikettproducenter även tillverkar falskartong i lite mindre storlekar i sina pressar. Detta återspeglas nu på årets Labelexpo Europe som utökas till att omfatta teknik för falskartong.
lsbel
Labelexpo Europe utökas med teknik för falskartongtillverkning

Coca-Cola lanserar ikonisk kampanj i ny tappning

Den omtalade kampanjen Share a Coke är tillbaka och bjuder nu in en yngre generation att få uppleva klassikern i ny tappning. Originalet blev en enorm succé världen över och var första gången någonsin som logotypen för Coca-Cola byttes ut mot namn på flaskor och burkar för att dela med nära och kära.
SE - Share a Coke - Night venue - PET - Cleanx
Coca-Cola lanserar ikonisk kampanj i ny tappning

Årets Konstcider med etikett som bygger på collageteknik

Kiviks Musteri presenterar nu årets Konst Cider 2025. Liksom de senaste åren, är denna cider framtagen i ett samarbete med Östra Skånes Konstnärsgrupp (ÖSKG) och i år med konstnären Sara Klein, som har skapat etiketten till drycken.
Carl och Sara 16-9
Årets Konstcider med etikett som bygger på collageteknik

Nordvalls certifierade enligt FSSC 22000 i Sjöbo och Mölnlycke – Bjuv på gång

I januari 2025 blev Nordvalls enheter i Mölnlycke och Sjöbo FSSC 22000 certifierade. För Mölnlycke som redan hade ISO 22000 på plats gick processen något snabbare än för Sjöbo som i ett drygt halvår jobbat med förberedelser, utbildningar och att få nya rutiner på plats.
Nordvalls
Nordvalls certifierade enligt FSSC 22000 i Sjöbo och Mölnlycke – Bjuv på gång