
Förpackningstillverkaren Smurfit Kappa arrangerade ett veckolångt evenemang om vikten av förpackningar i e-handelssektorn. Bland annat presenterades en rad nya koncept och tjänster för att optimera prestandan inom e-handel.
– Evenemanget tar ett helhetsgrepp om e-handelssektorn. Att undersöka hur förpackningar kan möjliggöra en ökning av onlineförsäljningen är ett ämne som är relevant för en mycket bred målgrupp, säger Smurfit Kappas vice vd för innovation och utveckling Arco Berkenbosch.
Runt 150 varumärkesägare och återförsäljare tog under evenemanget del av utställningar och demonstrationer av hur förpackningar kan påverka ett produkterbjudande. Bland annat diskuterades vilken typ av förpackning som krävs för att förhindra att produkten skadas under leverans och strategier för hur förpackningsdesign kan driva försäljning i olika kanaler.

– Människor vill använda en datadriven strategi för att avmystifiera alla aspekter av förpackningar för e-handeln. De vet att det är bra ur ett affärsmässigt perspektiv att använda de verktyg och den teknik som har tagits fram för att tillgodose alla krav i denna växande sektor, säger Arco Berkenbosch.
Koncepten och tjänsterna som visades ingår i företagets tjänst eSmart, som ska fungera som en guide genom e-handelslandskapet.