De sätter etikett på ny öl

PUBLICERAD: 14 mars 2017
UPPDATERAD: 24 januari

Heineken har tagit fram en alkoholfri öl med ny etikettdesign av långvariga partnern CCL Label.

Heinekens flaggskeppsöl lagern lanseras som alkoholfri.

Heinekens nya alkoholfria öl får en etikett i blå metallic i kombination med Heinekens ikoniska stjärna. Med det tillkommer silver och vita inslag. Enligt Heineken som är världens näst största bryggeriföretag ger etiketten en harmonisk känsla samtidigt som den drar till sig en hel del uppmärksamhet. Etikettmakaren är den långvariga partnern CCL Label – ett företag som bryggeriföretaget förlitat sig på för många av deras varumärken för deras borttvättningsteknik av etiketter. Det handlar om en  tryckkänslig etikett som kan tvättas bort i vanliga industriella flaskbrickor. Konstruerad med en funktionalitet som gör att etiketten lossnar utan att lämna spår av lim eller bläck på flaskan. Något som gör dem extra lämpliga för returglas.

 

Läs vidare

Gin i ståpåse sparar miljö och pengar enligt tillverkaren

Den brittiska ginproducenten 6 O`Clock Gin har lanserat en ståpåse för sitt varumärke London Dry. Bra för miljö och ekonomin säger man.
ginx

Berry och Tine introducerar förpackningar med återvunnen PP

Förpackningar av polypropen från Berry Superfos med 50 procent återvunnet material hjälper norska Tine att uppnå sin hållbarhetsstrategi.
Berry TINE PCRx

Scribos och HP Indigo säkrar produkter mot piratkopiering

Scribos har etablerat ett samarbete med HP Indigo Division för med syftet att stoppa piratkopiering av produkter.
SCRIBOS_02_Wine_Spiritsx

Investeringar i maskiner drivs av ökad konsumtion av förpackade livsmedel

Ökade efterfrågan på förpackade livsmedel ger ökade maskininvesteringar säger en prognos fram till år 2026.
glada påsar

Senaste nytt

Här är de nominerade i Packnorth Award 2023

mirko-fabian-htm4OxeJaC0-unsplash

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx