Chefsbyte för Konica Minolta i Europa

PUBLICERAD: 22 maj 2018
UPPDATERAD: 24 januari
Keiji Okamoto tar över som chef för affärsområdet Business solutions i Europa.

Keiji Okamoto tar över som ny chef för Konica Minoltas verksamhet i Europa.

Keiji Okamoto har sammanlagt 30 års erfarenhet i företaget och har innehaft en rad ledarroller, bland annat Senior Executive Officer för Konica Minolta i Japan. Sedan 2014 och tre år framåt hade han chefsansvaret för affärsområdet Business solutions i Kina. Tidigare roller inom strategisk planering och operativ verksamhet i både Europa och USA har gjort att han har ett brett kunnande över hela den globala verksamheten. Keiji Okamoto säger i ett pressmeddelande att företaget växer utanför kärnmarknaderna för utskriftshantering och ser en framgångsrik expansion på marknader som it-tjänster, hälso- och sjukvård samt digital tillverkning. Han är glad och stolt över att få fortsätta resan med det europeiska teamet.

– Jag känner mig privilegierad att ta över ledarskapet för Konica Minolta Business Solutions Europe, säger Keiji Okamoto. Speciellt ser jag fram emot att fortsätta bygga vidare på den starka grunden i vår filosofi om en verksamhet i ständig utveckling. De senaste decennierna har denna filosofi legat till grund för våra framgångar. Den har hjälpt oss att genomgå en omfattande förvandling från kameratillverkare till en mångsidig leverantör av lösningar som hjälper våra kunder att bemästra den digitala eran.

Tidigare chefen för Konica Minolta Business Solutions Europe, Ikuo Nakagawa, lämnar posten för att istället bli Senior Executive Officer hos Konica Minolta med bas i Tokyo.

Läs vidare

Absurt att plastproducenterna ska betala för förbränning enligt IKEM

Energimyndigheten har på uppdrag av regeringen föreslagit att en skatt på plastproducenterna ska finansiera CCS (Carbon Capture and Storage) och CCU (Carbon Capture and Utilization). Avfall Sverige välkomnar förslaget. Det gör inte IKEM – Innovations- och kemiindustrierna som i stället anser att det är dags att förbjuda plastförbränning.
bränn

Det omöjliga var inte omöjligt – världens första papperstråg för smör och margarin

Upfield, ett globalt varumärke inom växtbaserade livsmedel, har lanserat världens första plastfria, återvinningsbara tråg för sina växtbaserade smör och bredbara pålägg.
Flora_PlantButter_packshot 800x800x

All4Labels i utvecklingsprojekt som ger exklusiva rättigheter

Etikettföretaget All4Labels Global Packaging Group och tillverkaren av processteknologi Actega har kommit överens om att tillsammans vidareutveckla Signite-teknologin som tillverkas av Actega. All4Labels får exklusiva rättigheter på den europeiska marknaden.
signitex

Bioplastproduktionen tar fart igen

I samband med sin årliga konferens i Berlin presenterade European Bioplastics 2023 års statistik plus prognos för marknadsutvecklingen under tiden fram till år 2028.
bow

Senaste nytt

Thorbjörn Sagerström på DS Smith Norden ser en positiv trend för industrin

Vi kontaktade Thorbjörn Sagerström, vd på DS Smith i Norden och dessutom ordförande i Grafiska Föreningen, för att få hans synpunkt på läget för wellpapp- och kartongbranschen och för hans eget företag.
DSsmith1-1024x683-1x

Ny undersökning visar att svenskar är splittrade kring plastpåseskatten

Åsikterna om att plastpåseskatten försvinner är minst sagt splittrade, och över hälften av alla svenskar tycker det är viktigt att användningen av plastpåsar fortsätter att minska. Det visar en ny Novusundersökning som Håll Sverige Rent låtit göra.
dreamstime_7756854x

Tidningen Packnews fyller 90 år!

I år fyller tidningen Packnews 90 år. En anmärkningsvärd ålder på en branschtidning, men en ålder som inte på något sätt avspeglas i kvaliten, tidningen är starkare och fräschare än någonsin. Här ger tidningens chefredaktör, Bo Wallteg, en kort bakgrund till de nittio åren.
Packnews-1_24-mailchimp-header-2

Transparent förpackning ger enklare återvinning

Som ett led i arbetet med att minska klimatavtrycket har isoleringproducenten Rockwool förändrat förpackningarna. Något som ökar återvinningsmöjligheterna med 85  procent enligt företaget.
ROCKWOOL förpackning