Chefsbyte för Konica Minolta i Europa

PUBLICERAD: 22 maj 2018
UPPDATERAD: 24 januari
Keiji Okamoto tar över som chef för affärsområdet Business solutions i Europa.

Keiji Okamoto tar över som ny chef för Konica Minoltas verksamhet i Europa.

Keiji Okamoto har sammanlagt 30 års erfarenhet i företaget och har innehaft en rad ledarroller, bland annat Senior Executive Officer för Konica Minolta i Japan. Sedan 2014 och tre år framåt hade han chefsansvaret för affärsområdet Business solutions i Kina. Tidigare roller inom strategisk planering och operativ verksamhet i både Europa och USA har gjort att han har ett brett kunnande över hela den globala verksamheten. Keiji Okamoto säger i ett pressmeddelande att företaget växer utanför kärnmarknaderna för utskriftshantering och ser en framgångsrik expansion på marknader som it-tjänster, hälso- och sjukvård samt digital tillverkning. Han är glad och stolt över att få fortsätta resan med det europeiska teamet.

– Jag känner mig privilegierad att ta över ledarskapet för Konica Minolta Business Solutions Europe, säger Keiji Okamoto. Speciellt ser jag fram emot att fortsätta bygga vidare på den starka grunden i vår filosofi om en verksamhet i ständig utveckling. De senaste decennierna har denna filosofi legat till grund för våra framgångar. Den har hjälpt oss att genomgå en omfattande förvandling från kameratillverkare till en mångsidig leverantör av lösningar som hjälper våra kunder att bemästra den digitala eran.

Tidigare chefen för Konica Minolta Business Solutions Europe, Ikuo Nakagawa, lämnar posten för att istället bli Senior Executive Officer hos Konica Minolta med bas i Tokyo.

Läs vidare

Ny fiberflaska presentad i Davos

I samband med årets World Economic Forum i Davos passade det amerikanska företaget NBCo på att presentera sin lösning för en fiberbaserad flaska. Den ska vara upp till 99 procent återvinningsbar och ska brytas ner i naturliga miljöer. Även barriärfrågorna ska man ha löst, vilket i så fall är uppseendeväckande.
NBCo

Företaget där allt försvinner spårlöst

Traceless är ett start-up företag med basen i Hamburg. Grundades för fyra år sedan av två kvinnor. De ville minska den nedskräpning som plasten står för i naturen. Man har utvecklat en till hundra procent biobaserad polymer som kan användas för att tillverka produkter i kategorin SUP och förpackningsapplikationer.
Tracelessx

I dag är det dags för årets höjdpunkt – Scanpack öppnar dörrarna

Har du inte packat väskan än är det hög tid. I morgon, tisdag, slår Scanpack 2024 upp dörrarna och vi kan se fram emot en i vanlig ordning välarrangerad mässa med mängder av intressanta aktiviteter.
Resväskax

SEE lanserar nya toppfilmer som ger plastreducering i livsmedelsförpackningar

SEE lanserar nu tre toppfilmer för skinförpackningar som man säger sätter nya nya standarder för förpackningseffektivitet och prestanda.
Cryovac top webs fishx

Senaste nytt

Förpackningar på menyn i P1

Programmet Meny i Sveriges Radio handlade den 13 februari om matförpackningarna av i dag och vad som kommer att hända i framtiden, inte minst med tanke på EU-lagstiftningen.
jonathan-velasquez-c1ZN57GfDB0-unsplashx

Lantchips lanserar svenskifierad chipspåse

Chipstillverkaren Lantchips ger ut en ny förpackningsdesign för den europeiska marknaden. Den nya chipspåsen ska kommunicera chipsens svenska ursprung och har därför täckts av illustrationer som alla symboliserar Sverige, ritade av illustratören Marc ”UÅ” Strömberg, mot en off white-bakgrund. Resultatet är högst troligt den snyggaste chipspåsen du skådat.
chips1x

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco