
Företaget Muru Baby Food väljer kartongförpackningen Tetra Recart när de ska förpacka och ställa ut sin barnmat på matbutikernas hyllor.
Enligt Tetra Pak är deras kartongförpackning Tetra Recart lättviktig, lätt att öppna, och återförsluta. Förpackningsföretaget menar också att förpackningens fyrkantiga form är lätt att stapla och förvara på hyllorna i matbutiken samt tar upp 30 procent mindre plats än glasburkar.
Finskt barnmatsföretag
Det finska barnmatsföretaget Muru Baby Food har valt att satsa på förpackningslösningen.
– Jag letade ganska länge efter en förpackningslösning för min barnmat som kunde bevara den färska smaken och som var klimatsmart. Det allra första försöket med Tetra Recart övertygad mig om vi hade hittat rätt förpackning, säger Henri Alén, kock och ägare till Muru Baby Food.
”En spännande utveckling”
Berit Hoffmann, marknadsföringschef på Tetra Pak:
– Förpackningar fortsätter att vara en viktig faktor för konsumenternas val av produkter och vi ser en spännande utveckling där kartongförpackningar väljs i allt större utsträckning för nya livsmedelsprodukter på marknaden.