Anställer försäljningschef för nyckelkunder

PUBLICERAD: 12 oktober 2015
UPPDATERAD: 31 januari

Sick Joakim Norlén

Joakim Norlén har anställts som försäljningschef på Sick AB med ansvar för företagets nyckelkunder. Han har en bakgrund inom teknisk försäljning och elektronisk mätutrustning. Han kommer senast från rollen som VD för Visual Act och dessförinnan som VD för energiteknikföretaget Conlego.

– Jag är fascinerad av möjligheterna inom sensorteknik och ser fram emot att få jobba med försäljning och ledarskap i en internationell miljö. En av mina uppgifter är att bredda kontaktytorna inom Sick för våra nyckelkunder, så att de får naturliga ingångar direkt till sälj, service och support, säger Joakim Norlén.

– Vi är väldigt glada och nöjda över att ha Joakim med i vårt team. Han tillför värdefull kompetens till vår organisation genom sin gedigna erfarenhet av säljledning och av försäljning till stora och komplexa kundorganisationer, säger Ingemar Händestam, VD för Sick AB.

Sick är en av världens ledande leverantörer av sensorbaserade lösningar för industrin. För industriautomation och logistik har företaget marknadens bredaste sortiment av fotoceller och givare, smarta helhetslösningar för en säker industrimiljö och för automatisk identifiering. Inom processautomation erbjuder företaget lösningar för miljömätning, analys och processapplikationer.

Koncernen Sick, med huvudkontor i Tyskland, har en global närvaro med nästan 50 dotterbolag samt ett stort antal generalagenter. Det svenska dotterbolaget, Sick AB, har huvudkontor i Vårby, Stockholm.

Läs vidare

Boxons hållbarhetssatsning bär frukt

Boxons nya hållbarhetsrapport visar att företagets fortsatt stora hållbarhetssatsning har burit frukt under året som gick.
Boxonx

Peter Jhaveri ny styrelseordförande för Returpack

Peter Jhaveri är ny styrelseordförande för Returpack som gjort en egen intervju med honom. Här är ett utdrag ur den.
jhaveri

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax

Senaste nytt

Boxons hållbarhetssatsning bär frukt

Boxons nya hållbarhetsrapport visar att företagets fortsatt stora hållbarhetssatsning har burit frukt under året som gick.
Boxonx

Peter Jhaveri ny styrelseordförande för Returpack

Peter Jhaveri är ny styrelseordförande för Returpack som gjort en egen intervju med honom. Här är ett utdrag ur den.
jhaveri

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx