Agfa Offset Solutions blir ECO3

PUBLICERAD: 18 april 2023
UPPDATERAD: 18 april
På kund- och pressträffen regnade det sedlar över deltagarna, tyvärr var de inte äkta. Bild Agfa.

I slutet av förra året berättade Agfas offsetdivision att man skulle byta namn. Det skedde i samband med en kund- och pressträff i Bryssel. Nu är det nya namnet offentligt.

Agfas offsetdivision har sålts till kapitalfonden Aurelius Group och att Agfas namn skulle därmed ändras. Nu har det meddelats att Agfa Offset Solutions fortsätter under varumärket ECO3. Produkterna behåller sina välbekanta namn.

ECO3 kommer att finnas i alla stadier av prepress-värdekedjan och erbjuda en portfölj av offsetplåtar, grafisk film, utrustning och tjänster, samt mjukvara och kemikalier. Under det nya ägandet kommer ECO3 att ha samma organisationsstruktur samt sälj- och serviceteam.

Frederik Dehing, global försäljningschef, säger:

– Även om vårt varumärke, logotyp och färger förändras kommer ingenting att förändras för våra kunder. De kan fortsätta att lita på sin pålitliga kontoansvarige och servicetekniker, på vår innovativa produktportfölj och på det högsta värdet i produkt och tjänst. Det är därför vår slogan är ”You Print. We Care”.

Med direktförsäljnings- och serviceorganisationer i mer än 30 länder, med tillverkningskapacitet i Europa, Amerika och Asien, och med starkt stöd från Aurelius, är ECO3 engagerade i att driva befintliga och nya affärsinitiativ framåt på ett hållbart sätt, skriver de i ett pressmeddelande.

– ECO3 sammanfattar perfekt vad vi står för: vi är engagerade i kontinuerlig innovation inom produkt och tjänst och fokuserar på tre gånger ECO: Ecology, Economy and Extra Convenience – eller ECO3. Logotypens dynamiska uttryck visar företagets smidighet framåt, där de nya företagsfärgerna – CMYK – är en hyllning till vår bransch. Det nya varumärket kommer successivt att fasas in, säger Joan Vermeersch, Global Head of Technology & Marketing.

 

Läs vidare

Aktieägarna i IP och DS Smith godkänner affären - blir klar sista kvartalet

International Paper har nu fått aktieägarnas godkännande för sitt föreslagna förvärv av DS Smith, vilket markerar ett viktigt steg mot att slutföra affären. Detta kommer strax efter att DS Smith fått sina aktieägares godkännande att gå vidare med sammanslagningen.
Andy Silvernailx

Mondi köper Schumacher Packaging och ökar kapaciteten i Polen via investering

Mondi vill växa i konkurrensen på wellpappområdet. Ett steg är förvärvet av Schumacher Packaging.
MNDPR304-900x600

Finska Rani Plast köper litauiska filmtillverkaren UAB Umaras

Ab Rani Plast Oy har köpt den litauiska förpackningsfilmtillverkaren UAB Umaras. Det här betyder att två framgångsrika familjeägda företag går samman för att kunna erbjuda ett bredare produktsortiment och därmed kunna betjäna sina kunder ännu bättre. Förvärvet stärker även företagens geografiska position.
Ranibildx

FrontPac belönades i Smart Industri 2024

I onsdags var FrontPac en av fyra finalister till Kungliga Ingenjörsakademins pris Smart Industri 2024. Urvalet var flera hundra företag som sedan blev fyra finalister. I juryn satt Scania, Volvo, Siemens, Wallenberg, KTH mfl. FrontPac kunde glädjas åt en andraplats och ett hedersomnämnade.
FrontPacx

Senaste nytt

Aktieägarna i IP och DS Smith godkänner affären - blir klar sista kvartalet

International Paper har nu fått aktieägarnas godkännande för sitt föreslagna förvärv av DS Smith, vilket markerar ett viktigt steg mot att slutföra affären. Detta kommer strax efter att DS Smith fått sina aktieägares godkännande att gå vidare med sammanslagningen.
Andy Silvernailx

Mondi köper Schumacher Packaging och ökar kapaciteten i Polen via investering

Mondi vill växa i konkurrensen på wellpappområdet. Ett steg är förvärvet av Schumacher Packaging.
MNDPR304-900x600

Finska Rani Plast köper litauiska filmtillverkaren UAB Umaras

Ab Rani Plast Oy har köpt den litauiska förpackningsfilmtillverkaren UAB Umaras. Det här betyder att två framgångsrika familjeägda företag går samman för att kunna erbjuda ett bredare produktsortiment och därmed kunna betjäna sina kunder ännu bättre. Förvärvet stärker även företagens geografiska position.
Ranibildx

Axfood använder AI som AD i kampanj

Axfood har tagit fram ett egenutvecklat AI-verktyg som fått designa det egna varumärket Garants mjölkförpackningar. Verktyget är utvecklat utifrån Axfoods tidigare experimenterande med AI och har på så vis lärt in vad företaget och dess varumärken står för, både när det gäller produkter och designspråk.
Ax1x