Agfa Offset Solutions blir ECO3

PUBLICERAD: 18 april 2023
UPPDATERAD: 18 april
På kund- och pressträffen regnade det sedlar över deltagarna, tyvärr var de inte äkta. Bild Agfa.

I slutet av förra året berättade Agfas offsetdivision att man skulle byta namn. Det skedde i samband med en kund- och pressträff i Bryssel. Nu är det nya namnet offentligt.

Agfas offsetdivision har sålts till kapitalfonden Aurelius Group och att Agfas namn skulle därmed ändras. Nu har det meddelats att Agfa Offset Solutions fortsätter under varumärket ECO3. Produkterna behåller sina välbekanta namn.

ECO3 kommer att finnas i alla stadier av prepress-värdekedjan och erbjuda en portfölj av offsetplåtar, grafisk film, utrustning och tjänster, samt mjukvara och kemikalier. Under det nya ägandet kommer ECO3 att ha samma organisationsstruktur samt sälj- och serviceteam.

Frederik Dehing, global försäljningschef, säger:

– Även om vårt varumärke, logotyp och färger förändras kommer ingenting att förändras för våra kunder. De kan fortsätta att lita på sin pålitliga kontoansvarige och servicetekniker, på vår innovativa produktportfölj och på det högsta värdet i produkt och tjänst. Det är därför vår slogan är ”You Print. We Care”.

Med direktförsäljnings- och serviceorganisationer i mer än 30 länder, med tillverkningskapacitet i Europa, Amerika och Asien, och med starkt stöd från Aurelius, är ECO3 engagerade i att driva befintliga och nya affärsinitiativ framåt på ett hållbart sätt, skriver de i ett pressmeddelande.

– ECO3 sammanfattar perfekt vad vi står för: vi är engagerade i kontinuerlig innovation inom produkt och tjänst och fokuserar på tre gånger ECO: Ecology, Economy and Extra Convenience – eller ECO3. Logotypens dynamiska uttryck visar företagets smidighet framåt, där de nya företagsfärgerna – CMYK – är en hyllning till vår bransch. Det nya varumärket kommer successivt att fasas in, säger Joan Vermeersch, Global Head of Technology & Marketing.

 

Läs vidare

Billerud stoppar konverteringen av pappersbruket i Escanaba i Michigan

Billeruds styrelse har beslutat att avbryta planerna på att konvertera bruket i Escanaba till produktion av förpackningskartong. Bolaget kommer istället fokusera på att stegvis skifta produktmixen i Nordamerika mot förpackningsmaterial med en måttlig investeringsnivå.
Escax

PulPac och Optipack i samarbete för att sätta färg på produkter av torrformad fiber

PulPac och OptiPack i Sunne, leverantör av förpackningstryck och barriärlösningar har inlett ett samarbete. Partnerskapet syftar till att öppna upp nya möjligheter för skräddarsydda Dry Moulded Fiber-förpackningar.
PulPac_Optipack_samplex

Är den här dryckesförpackningen en game-changer som skakar om de stora företagen?

Den 15 maj, samlades delar av förpackningspressen i Amsterdam för att ta del av lanseringen av en helt ny förpackningslösning som företaget bakom presskonferensen, Zotefoams, menar är en game changer. Ska de stora tillverkarna av vätskekartongförpackningar känna sig hotade?
rezorce

Oro i den grafiska industrin när för få utbildas

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar. Det framgår av en ny rekryteringsrapport från Grafiska Företagen.
evax

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}