I slutet av förra året berättade Agfas offsetdivision att man skulle byta namn. Det skedde i samband med en kund- och pressträff i Bryssel. Nu är det nya namnet offentligt.
Agfas offsetdivision har sålts till kapitalfonden Aurelius Group och att Agfas namn skulle därmed ändras. Nu har det meddelats att Agfa Offset Solutions fortsätter under varumärket ECO3. Produkterna behåller sina välbekanta namn.
ECO3 kommer att finnas i alla stadier av prepress-värdekedjan och erbjuda en portfölj av offsetplåtar, grafisk film, utrustning och tjänster, samt mjukvara och kemikalier. Under det nya ägandet kommer ECO3 att ha samma organisationsstruktur samt sälj- och serviceteam.
Frederik Dehing, global försäljningschef, säger:
– Även om vårt varumärke, logotyp och färger förändras kommer ingenting att förändras för våra kunder. De kan fortsätta att lita på sin pålitliga kontoansvarige och servicetekniker, på vår innovativa produktportfölj och på det högsta värdet i produkt och tjänst. Det är därför vår slogan är ”You Print. We Care”.
Med direktförsäljnings- och serviceorganisationer i mer än 30 länder, med tillverkningskapacitet i Europa, Amerika och Asien, och med starkt stöd från Aurelius, är ECO3 engagerade i att driva befintliga och nya affärsinitiativ framåt på ett hållbart sätt, skriver de i ett pressmeddelande.
– ECO3 sammanfattar perfekt vad vi står för: vi är engagerade i kontinuerlig innovation inom produkt och tjänst och fokuserar på tre gånger ECO: Ecology, Economy and Extra Convenience – eller ECO3. Logotypens dynamiska uttryck visar företagets smidighet framåt, där de nya företagsfärgerna – CMYK – är en hyllning till vår bransch. Det nya varumärket kommer successivt att fasas in, säger Joan Vermeersch, Global Head of Technology & Marketing.