Ny chef för produktlansering

PUBLICERAD: 24 augusti 2016
UPPDATERAD: 31 januari

SMC Aniene Cading

SMC fortsätter att växa och på Stockholmskontoret har nu Aniene Cading börjat som produktlanseringschef. Aniene Cading kommer senast från Atlas Copco Compressor där hon haft rollen som Marknadsutvecklare Industrigas.

Hur kom det sig att du började på SMC?
– Jag har arbetat på ett säljbolag i 10 år och trivs med att vara nära marknaden och slutkunderna och att syssla med en kombination av teknik/marknadsföring. På SMC fick jag möjlighet att dra nytta av mina tidigare erfarenheter och samtidigt göra något helt nytt. I min roll som Product Launch Manager kommer jag att fokusera mycket på själva produktlanseringarna och att försöka utveckla dem så att SMC kan nå ut ännu snabbare och mer effektivt med nya produkter. 

De största utmaningarna som jag nu ser det är dels att rollen är ny och ska definieras utav mig och övriga berörda kollegor och dels att jag har en stor produktportfölj att lära känna.

Vad lockade dig till SMC?
– SMC är ett globalt företag som tillverkar kvalitetsprodukter och med ett tydligt mål att vara marknadsledande även i Sverige. Dessa egenskaper är viktiga för mig och gjorde SMC till ett attraktivt företag i mina ögon. När jag väl kom hit och träffade ett antal olika personer från SMC så upplevde jag en välkomnande och avspänd atmosfär som tilltalade mig mycket och som gjorde att jag ville ”hoppa ombord”.

Läs vidare

Det våras för plastbärkassarna när skatten är på väg bort

Nyligen berättade Packnews om en ICA-butik som börjar sälja bärkassar av biomaterial och nu satsar Coop Sverige på bärkassar som till stor del består av återvunnet material. Den 1 november tas skatten bort på bärkassar.
coop-carrier-bag-trioworld

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor

AI ger Amazon effektivare förpackningar

Amazon har utvecklat ett artificiellt intelligens (AI)-system med namnet Package Decision Engine, som förändrar hur produkter paketeras och levereras över hela världen. Systemet minskar skadorna på transporterade produkter och förbrukningen av förpackningsmaterial.
amazonx

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432

Senaste nytt

Det våras för plastbärkassarna när skatten är på väg bort

Nyligen berättade Packnews om en ICA-butik som börjar sälja bärkassar av biomaterial och nu satsar Coop Sverige på bärkassar som till stor del består av återvunnet material. Den 1 november tas skatten bort på bärkassar.
coop-carrier-bag-trioworld

Drupa 2024 - Många vill ha en bit av kakan inom etikettproduktion

Packnews danska redaktör, Søren Winsløw, sammanfattar här sina intryck från Drupa ur ett etikettperspektiv. Digitalisering är ett gångbart ord i detta sammanhang.
canon_drupa_01xx

Bioplast kan bli en väsentlig del av klimatlösningen om vi tänker kreativt och samarbetar!

Det senaste COP-mötet i Dubai lämnade visserligen mycket kvar att önska för den globala civilisationens framtid. Däremot så var delegaterna överens om att det fossila kolet behöver avvecklas. Ju förr dess bättre ska vi nog tillägga. Det här debattinlägget från Nordisk Bioplastförening framför synpunkter på detta.
Foto: Riccardo Annandale, Unsplash

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor