2014 ett bra år

PUBLICERAD: 3 december 2014
UPPDATERAD: 24 januari

Eson Pac miljöbild

I nya numret av sin kundtidning skriver Eson Pac:

Då vi ser tillbaka på året som gått, är vi mycket glada att se en ökad omsättning från både nya kunder och fördjupade affärer.  Allt fler kunder upptäcker fördelarna med vårt koncept runt den kompletta förpackningslösningen för att sänkta totalkostnaden.

Positiv utveckling finner man också då man ser på hur våra kunder uppfattar att samarbeta med oss. Detta fick vi bekräftat i vår årliga kundnöjdhetsundersökning, där det övergripande resultatet ökade till 4,02 på en femgradig skala. Detta är förstås mycket glädjande, dock siktar vi högre på identifierade förbättringsområden.

Flera investeringar för effektivisering och tillväxt har genomförts under året : Vi har höjt kapaciteten för leaflets/bruksanvisningar för att hantera ökad efterfrågan gällande volymer och komplexitet, bl a gällande s k korsfalsning – Investeringar i ny maskinutrustning är etablerade och ytterligare är planerade – Investeringar har gjorts i toppmodern utrustning för att resa förpackningar, för att ytterligare förfina slutresultatet – Investeringar för att ytterligare stärka vår konkurrenskraft för digitaltryckta etiketter.

Sammanfattningsvis så har vårt 2014 varit ett bra och utvecklande år! Under kommande år har vi som mål att nå ännu högre, för att ytterligare stärka våra kunders förtroende samt långsiktig tillväxt. Så vi fortsätter vår resa att stärka Eson Pac Group för att bli den ledande partnern i Europa för kompletta förpackningslösningar.

Läs vidare

Sealed Air ser strategiskt skifte i förpackningsutveckling

Livsmedelsbranschens dagligvaruhandlare i Europa har svängt om i synen på hur förpackningar kan bli miljövänligare. Det menar Stephanie Poole, senior affärsutvecklare på Sealed Air. Hon pekar ut fyra områden hon ser har anammats i branschen för att förbättra förpackningens prestanda och för att minska avfall och koldioxidutsläpp.
Steph-Poole-hires

DS Smith storsatsar i Värnamo

DS Smith fortsätter satsningen i Sverige. Under 2023 investerar man i en helt ny fabrik. Affärsområde Packaging Service har idag två fabriker - i Värnamo och Mariestad. Nu samlar man detta i en modern fabriksanläggning på 17 500 kvadratmeter på området Bredasten i Värnamo.
Ds-smith-2

Analys: Så blir pappersmarknaden 2023

Fjolåret präglades av stor turbulens på pappersmarknaden och flera tillverkare har aviserat att de ställer om till förpackningsproduktion. IGEPA:s försäljningschef Flemming Friche ger sin analys om situationen på pappersmarknaden. Vad händer med priserna år 2023?
LesseboPaper_01

Svenska vinnare i Worldstar

Den globala förpackningstävlingen Worldstar är avgjord och i 2023 års upplaga kammade tre svenska företag hem priser.
Worldstar-kollage

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432