Trioworld förvärvar svenska återvinningsbolaget Reviva

PUBLICERAD: 24 augusti 2021
UPPDATERAD: 25 januari

Trioworld köper plaståtervinnaren Reviva Plastics, specialiserad på återvinning av jordbruksplast. (Bild Trioworld)|”Det är en mycket spännande framtid vi går till mötes med Reviva i gruppen”, säger Andreas Malmberg. (Bild Trioworld)

Plastförpackningskoncernen Trioworld Group (f.d. Trioplast) fortsätter sin väg mot cirkulär plastanvändning och köper plaståtervinnaren Reviva Plastics AB i Malmbäck. Säljare är Malmbäcks Invest AB, Entreprenörinvest Sverige AB, Lantbrukarnas Ekonomi AB samt  El-Fynd Holding  i Sverige AB.

”Det är en mycket spännande framtid vi går till mötes med Reviva i gruppen”, säger Andreas Malmberg. (Bild Trioworld)

”Vi är mycket glada att välkomna Reviva med personal in i Trioworld. Det är en mycket spännande framtid vi går till mötes med Reviva i gruppen, och vi är övertygade om att vi kommer skapa stort värde för våra kunder”, säger Andreas Malmberg, VD och koncernchef för Trioworld Group.

Reviva Plastics, som är specialiserade på att återvinna och förädla plast från jordbruket, har sin produktion i Korsberga utanför Vetlanda och har bedrivit sin återvinningsverksamhet sedan 2019. Reviva levererar sina högkvalitativa återvunna produkter till ett antal kunder på svenska marknaden men levererar även utanför Sverige.

”Vi ser Trioworld som en bra och långsiktig ägare i utvecklingen av en hållbar plastanvändning inom jordbruket, baserat på den teknik och de processer, som vi har utvecklat under de senaste åren”, säger Ingemar Andersson, VD Malmbäcks Invest AB.

”Under ledning av en grupp framsynta företagsinvesterare och ett dedikerat team har Reviva lyckats göra det många har gått bet på – att återvinna hårt smutsad jordbruksplast för användning i nya plastprodukter”, framhåller Andreas Malmberg.

Efter transaktionen äger Trioworld-koncernen 100 procent av aktierna i Reviva Plastics AB.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Förpackningar på menyn i P1

Programmet Meny i Sveriges Radio handlade den 13 februari om matförpackningarna av i dag och vad som kommer att hända i framtiden, inte minst med tanke på EU-lagstiftningen.
jonathan-velasquez-c1ZN57GfDB0-unsplashx

Lantchips lanserar svenskifierad chipspåse

Chipstillverkaren Lantchips ger ut en ny förpackningsdesign för den europeiska marknaden. Den nya chipspåsen ska kommunicera chipsens svenska ursprung och har därför täckts av illustrationer som alla symboliserar Sverige, ritade av illustratören Marc ”UÅ” Strömberg, mot en off white-bakgrund. Resultatet är högst troligt den snyggaste chipspåsen du skådat.
chips1x

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco