De internationella mässorna är inställda, men 10 – 12 maj arrangeras en digital mässa med fokus på förpackning och e-handel. Arrangör är AGI-förlaget och tidningen nord emballage är med och marknadsför och styr upp seminarierna. Mässan har fått namnet Packnorth.
”Vi har tagit fram ett koncept för digitala mässor, när det stod klart att vi inte kan mötas fysiskt. Den första mässan, för Sign&Print, genomför vi den 9 – 11 februari. Där har vi fått med flertalet viktiga aktörer. Nu är ambitionen att göra samma sak med Packnorth inom förpackning”, berättar Daniel Carlsson, som är projektledare.
”För oss är det viktigt att vara med och ge företagen en möjlighet att presentera nytänkande som till exempel skulle ha visats på interpack. Man får här en ny kanal ut till marknaden. Vi ser det här som en innovativ idé, som vi vill stödja”, säger Bo Wallteg, som är chefredaktör på nord emballage.
För mer info om att ställa ut: Daniel Carlsson, daniel.carlsson@agi.dk, +46 736 563 609 Peter Ollén, po@agi.se, +46 730 298 733 Daniel Wahlgren, Daniel.wahlgren@agi.se, +46 763 178 091 |
För redaktionella tips och förslag på presentationer: |
Den digitala mässan är enkel för utställarna att ställa ut på och snabb för besökarna att gå runt på. Besökaren går in i en monter och klickar på en säljare, varefter ett bildsamtal startar och en demonstration kan äga rum. Besökaren kan också välja att istället följa någon av de över hundra live presentationerna. Där går det bra att via chatten ställa frågor, som talaren direkt kan svara på. Naturligtvis går det också utmärkt att bara gå från monter till monter och se på de nya produkterna.
”För den som vill testa hur Packnorth fungerar, rekommenderar jag att redan nu registrera sig på signprintconnect.se. I början av februari lanserar vi sedan en hemsida för Packnorth. Den 19 april kan besökarna börja boka tider hos utställarna och den 10 maj öppnar vi portarna”, avslutar Daniel Carlsson.