Multivac Group med ny varumärkesidentitet

PUBLICERAD: 8 mars 2023
UPPDATERAD: 7 mars
Pressbild.

Sedan den första mars har Multivac kombinerat alla aspekter av företagets expertis inom förpacknings- och bearbetningslösningar under en ny varumärkesidentitet.

Början av omgörningen representeras av den gradvisa introduktionen av den nya Multivac-hemsidan, som är utformad i den nya företagsdesignen. Drivkraften för utvecklingen av den nya företagsdesignen var koncernens tillväxt och dess mål att införliva Multivac, Fritsch och TVI under Multivacgruppens paraplyvarumärke: ”

– Multivac är en grupp specialiserade företag och entreprenöriella tillverkningsenheter. Som en stark och pålitlig partner erbjuder vi en omfattande expertis inom linjelösningar inom ett brett spektrum av branscher. Våra process- och paketeringslösningar från en källa säkerställer att en hög nivå av driftsäkerhet och processtillförlitlighet uppnås, förklarar Dr Tobias Richter, Chief Sales Officer (CSO) för Multivac Group.

– Vi positionerar nu vårt unika försäljningsargument mer i förgrunden med en gemensam närvaro under ett paraplyvarumärke. Vi kombinerar alla aspekter av vår expertis mycket mer synligt som ”MULTIVAC Group”. Under detta paraply finns en flotta av mindre tillverkningsenheter med starka varumärken och fokuserad teknisk kunskap, och våra kunder uppfattar dessa som ett enda stort företag. Det betyder att Multivaclösningar genererar verkligt mervärde för våra kunder över hela världen, och vi vill spegla detta i vår nya företagsdesign.”

Omdesignen syns tydligast i avvecklingen av de nuvarande logotyperna för de tre nämnda företagen. De ersätts med ett ”M”-tecken i egen färgkod, och de kommer alltid att dyka upp i samband med de företagsnamn som är välkända på marknaden.

– En helhetsbild med en hög nivå av varumärkeskännedom hjälper oss också att internationellt representera bidragen från de enskilda företagen inom Multivackoncernen.

Den nya webbplatsen www.multivac.com, som har varit live sedan början av mars, är gruppens första viusella visning av den nya företagsdesignen. Den är till en början tillgänglig på tyska, engelska, spanska och portugisiska – och under loppet av denna månad kommer den att rullas ut på 28 språk och i mer än 80 länder, där koncernen är aktiv.

Läs vidare

Arvid Sundblad lämnar Fiskeby Board

Efter närmare sex år som vd för Fiskeby Board lämnar nu Arvid Sundblad företaget.
Fiskeby-4x-768x512felx

Snopet för Mondi, det blev IP som köper DS Smith

International Paper och DS Smith meddelade har nått en överenskommelse om villkoren för en affär där IP köper DS Smith.
alexander-grey-8lnbXtxFGZw-unsplashx

Konsumenterna katalysatorn bakom nya hållbara förpackningslösningar

Det är vi konsumenter som driver på utvecklingen av nya, hållbara, förpackningar och plastförpackningar är illa ute enligt en undersökning av Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Boxons hållbarhetssatsning bär frukt

Boxons nya hållbarhetsrapport visar att företagets fortsatt stora hållbarhetssatsning har burit frukt under året som gick.
Boxonx

Senaste nytt

Snart dags för Drupa – här är de sex största trenderna att hålla ögonen på

Efter åtta års uppehåll kan vi återigen åka till Drupa för att se vad leverantörerna tror att vi behöver. Här hittar du sex tydliga trender att ha koll på i mässhallarna.
dmitry-ratushny-xsGApcVbojU-unsplash

Arvid Sundblad lämnar Fiskeby Board

Efter närmare sex år som vd för Fiskeby Board lämnar nu Arvid Sundblad företaget.
Fiskeby-4x-768x512felx

Nedläggning gör det svårare att återvinna vätskekartong i Tyskland

Troligen kommer kapacitet för återvinning av vätskekartongförpackningar att stängas ner i Tyskland inom kort.
julian-hochgesang-mjtq122xaoY-unsplashx

Plastbrätten för blommor vissnar bort hos ICA

ICA Sverige byter nu ut traditionella plastbrätten för blommor till träfiberbrätten.
ICAy