Multivac Group med ny varumärkesidentitet

PUBLICERAD: 8 mars 2023
UPPDATERAD: 7 mars
Pressbild.

Sedan den första mars har Multivac kombinerat alla aspekter av företagets expertis inom förpacknings- och bearbetningslösningar under en ny varumärkesidentitet.

Början av omgörningen representeras av den gradvisa introduktionen av den nya Multivac-hemsidan, som är utformad i den nya företagsdesignen. Drivkraften för utvecklingen av den nya företagsdesignen var koncernens tillväxt och dess mål att införliva Multivac, Fritsch och TVI under Multivacgruppens paraplyvarumärke: ”

– Multivac är en grupp specialiserade företag och entreprenöriella tillverkningsenheter. Som en stark och pålitlig partner erbjuder vi en omfattande expertis inom linjelösningar inom ett brett spektrum av branscher. Våra process- och paketeringslösningar från en källa säkerställer att en hög nivå av driftsäkerhet och processtillförlitlighet uppnås, förklarar Dr Tobias Richter, Chief Sales Officer (CSO) för Multivac Group.

– Vi positionerar nu vårt unika försäljningsargument mer i förgrunden med en gemensam närvaro under ett paraplyvarumärke. Vi kombinerar alla aspekter av vår expertis mycket mer synligt som ”MULTIVAC Group”. Under detta paraply finns en flotta av mindre tillverkningsenheter med starka varumärken och fokuserad teknisk kunskap, och våra kunder uppfattar dessa som ett enda stort företag. Det betyder att Multivaclösningar genererar verkligt mervärde för våra kunder över hela världen, och vi vill spegla detta i vår nya företagsdesign.”

Omdesignen syns tydligast i avvecklingen av de nuvarande logotyperna för de tre nämnda företagen. De ersätts med ett ”M”-tecken i egen färgkod, och de kommer alltid att dyka upp i samband med de företagsnamn som är välkända på marknaden.

– En helhetsbild med en hög nivå av varumärkeskännedom hjälper oss också att internationellt representera bidragen från de enskilda företagen inom Multivackoncernen.

Den nya webbplatsen www.multivac.com, som har varit live sedan början av mars, är gruppens första viusella visning av den nya företagsdesignen. Den är till en början tillgänglig på tyska, engelska, spanska och portugisiska – och under loppet av denna månad kommer den att rullas ut på 28 språk och i mer än 80 länder, där koncernen är aktiv.

Läs vidare

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Rikard Ahlin slutar som vd på Ettiketto AB

Rikard Ahlin slutar som vd för Ettiketto AB och efterträds av Johanna Herstedt. Rikard fortsätter som vd för Ettiketto Group.
ettikettox

På Hunkeler Innovation Days måste leverantörerna samarbeta

Alla jämna årtal är schweiziska Luzern centrum för Hunkeler Innovation Days. Det kanske inte låter så spännande, men det är troligen den mest intressanta platsen för att upptäcka ny teknik och utvecklingstrender inom grafisk produktion.
hunkeler-i-dx

Senaste nytt

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Ny förpackningsdesign för Ridderheims

Samtliga av Ridderheims produkter har fått ett nytt utseende som tagits fram av byrån Identity Works. I den nya designen har fokus legat på att förtydliga sortimentet för kunden genom bland annat färgkodning av produkterna. ”Fokus landade på att skapa en design som är högljudd och generös, med mycket färg, rörelse och med en skvätt av humor i tonaliteten”, säger Niklas Dahl på Identity Works till Cap&Design.
top

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se