
Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
– Vi har bytt leverantör och upplevt att vi kan växa med dem och Fujifilm. Vi växer mycket på nordiska marknaden, säger Henrik Hovlind, vd.
Med maskinen strävar företaget efter att ge sina kunder mer unika och kreativa förpackningslösningar.

Revoria Press PC1120 har sex färger och beskrivs som en avancerad digital tonerpress som erbjuder hög kvalitet med skarpa färger och stor färgrymd.
– Den tillgodoser de behov vi har. Det är en modern maskin att växa med och vi kommer erbjuda sex färger däribland guld- och silver till våra kunder. Jag har en kille som hjälper mig som kommit fram till att det här är den bästa lösningen, säger Henrik Hovlind.
Maskinen ger också Karamello högre produktionskapacitet och ett effektivt flöde.
– Vi har mycket att göra nästan året om, inför jul och påsk. Nu börjar vår lugna period.
Varumärken som smakar
Karamello har 28 anställda och omsätter 86 miljoner kronor.
– Godisreklam är en växande marknad och vi växer i hela Norden. Förr i radioreklam pratade man om hur varumärket låter. Hur låter Volvo och Cia? Vilken musik använder man? För oss handlar det om hur vi vill att varumärkena smakar.
Under våren installerades den 100:e Revoria Press PC1120 i Europa.