Källvattenföretaget Aqua Nobel har fått ny VD och ny säljchef

PUBLICERAD: 17 april 2020
UPPDATERAD: 25 januari

Aqua Nobels källvatten finns till försäljning bland annat på OKQ8:s samtliga stationer. (Bild Aqua Nobel)|Patric Strandqvist är ny försäljningschef. (Bild Aqua Nobel)|Robin Wingårdh är ny VD i Aqua Nobel. (Bild Aqua Nobel)

Skånska källvattenproducenten Aqua Nobel, belägen i Mörarp strax öster om Helsingborg, har utsett Robin Wingårdh till ny verkställande direktör från 1 april. Företaget har också fått en ny försäljningschef i Patric Strandqvist, som sedan juni 2019 är Aqua Nobels KAM (Key Account Manager) och som parallellt med nya tjänsten som säljchef tills vidare också behåller huvuduppdraget för kunderna i Sverige.

Robin Wingårdh är ny VD i Aqua Nobel. (Bild Aqua Nobel)

Nye VD:n Robin Wingårdh har en bakgrund som försäljnings- och marknadsföringschef inom områden som Software as a service (SaaS) och Facility Services i USA. Redan 2007 flyttade Robin från Helsingborg till USA för att spela golf för University of Tennessee. Efter college startade Robins professionella karriär som golfare och det blev spel i både Europa och USA under 3,5 år, innan han tog klivet in i affärsvärlden.

”Jag är tacksam för möjligheten att få jobba med Aqua Nobel och känner att det finns en stor potential i varumärket, produkten och organisationen.. Jag har haft tankar på att flytta hem till Sverige under senaste två åren och nu kändes som en bra tidpunkt. Aqua Nobels syn på hållbarhet och miljö är något som ligger mig varmt om hjärtat”, kommenterar Robin Wingårdh.

Patric Strandqvist är ny försäljningschef. (Bild Aqua Nobel)

Aqua Nobel utvinner och vidareförädlar ett alkaliskt (pH 8,2) stilla källvatten från en egen källa, som är belägen på 105 meters djup under den skånska myllan och som upptäcktes 1964. Vattnet förpackas i klimatvänliga vätskekartongförpackningar från Tetra Pak. Aqua Nobels vatten finns till försäljning bland annat på OKQ8:s samtliga stationer och från början av maj i år kommer det även att finnas i Lidls alla svenska butiker.

”Den nya utmaningen känns spännande och rolig för mig personligen, men det känns också bra att hjälpa till med att värna om vår miljö genom att kunna erbjuda vatten i en unik kartongförpackning”, säger nye försäljningschefen Patric Strandqvist .

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Nya livsmedelsförpackningar från Plus Pack med åttiofem procent återvunnet material

Danska Plus Pack lanserar nu Cubus, ett cirkulärt och återvinningsbart livsmedelsförpackningssortiment som erbjuder flexibla förslutningsalternativ. Den nya serien förpackningar är återvinningsbara och effektiva för kalla måltider och snacks som frukt, nötter, sallader, tapas och yoghurt.
Cubus fælles_edit2x

Grafiska Företagen accepterar löneökningar på 7,7 procent i en tre årsperiod

Grafiska Företagen acceptera de opartiska ordförandens (Opo) förslag på ett treårigt avtal med löneökningar på sammanlagt 7,7 procent, skriver de i ett pressmeddelande den 21 mars. Samtidigt anser de att nivån är problematisk för en del företag men bedöms kunna fungera för den grafiska branschen i stort.
Grafiskax

Pack-IT fokuserade på förpackningar som verktyg för att vinna kunder

Medan butikshyllorna tävlar om din uppmärksamhet utkämpas en intensiv innovationsstrid bakom kulisserna. Den 11 mars samlade Canon förpackningsindustrin för ett seminarium där framtiden för förpackningar, butiksdisplayer och hållbara lösningar stod i fokus.
Canonx

Sverige pantade över 2,8 miljarder burkar och flaskor 2024

Antalet pantade förpackningar i Sverige har ökat med nära 6 procent under 2024, till över 2,8 miljarder flaskor och burkar, eller 271 per person. Det visar nysläppta siffror från Returpack/Pantamera.
Pantamera Express - Returpack, Norrköping. Fotograf Ristenstrand 2024