Högtalare + läskflaska ger det perfekta basljudet!

PUBLICERAD: 2 september 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Med Sodapops och Permafrosts unika kombination av trådlös högtalare plus en PET-flaska får man en perfekt ljudupplevelse!|Permafrost utformade den ultimata förpackningen: högtalaren förpackas inuti en Sodapop-flaska i PET, som har löstagbar botten. Högtalaren skruvas fast på flaskan, botten sätts tillbaka och man får en perfekt ljudupplevelse med mycket bas…
|Högtalaren kan anslutas till vilken som helst PET-flaska, som har en standard skruvanslutning i flaskhalsen.

Genom att ansluta en standard PET-läskflaska till en trådlös ”resehögtalare” kan man få det perfekta basljudet! Innovatörer är företaget Sodapop och norska designstudion Permafrost.

Små, trådlösa, högtalare kan vara perfekta att ha med på resan, på stranden, till partyt, etc., men de saknar ofta det där fylliga basljudet, som gör musiken full rättvisa. Men nu har Sodapop och Permafrost tagit fram en innovativ lösning, som gör att man kan få perfekt basljud var man än befinner sig!

Innovationen består av en högtalare där det finns en anslutningskontakt ,som är utformad så att man kan skruva dit vilken som helst standard PET-flaska för läskedrycker, vatten, etc. Flaskan fungerar då som en resonanslåda och tredubblar totalljudet från högtalaren samt dubblar själva basen!

För Sodapops räkning har prisbelönade norska designstudion Permafrost utformat en unik förpackningslösning, där en specialdesignad högtalare levereras inuti en Sodapop-flaska med avtagbar botten. Användaren behöver bara lösgöra botten, ta ut högtalaren och skruva fast den på flaskhalsen och sätta tillbaks flaskbotten – voila!, den perfekta ”resehögtalaren” med extra fylligt basljud är ett faktum!

Man behöver dock inte använda den specialutformade Sodapop-flaskan om man inte vill – högtalaren går alltså att ansluta till alla läskflaskor av plast, som har en standard skruvanslutning i flaskhalsen…

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432