Fokus på hela värdekedjan på Lexits årliga kundmässa

PUBLICERAD: 12 februari 2019
UPPDATERAD: 25 januari

”Årets mässa blev vår bästa hittills”, säger mässgeneralen och försäljningschefen Svein Lauritsen.

Fokus på hela värdekedjan  var temat, när skandinaviska Lexit Group i slutet av januari höll sin årliga mässa för kunder och samarbetspartners. Platsen den här gången var Felix Conference Center på Aker Brygge i Oslo.

Lexit skriver i ett pressmeddelande att årets mässa blev en succé för alla inblandade.

”Årets mässa blev vår bästa hittills och vi känner oss priviligierade att år efter år kunna arrangera denna branschdag och samla så många av våra kontakter – såväl nya som väletablerade sedan flera år”, säger Svein Lauritsen, försäljningschef datainsamling och mässgeneral på Lexit Group.

På mässan presenterade Lexit hela sin värdekedja, med fokus på mjukvarulösningar på alla nivåer. Företagets senaste produkt – SAS-konceptet – väckte stort intresse hos många av gästerna, som också fick möjlighet att testa produkten live och se den i bruk.

”Det var en dag med många frågor – både akademiska och sociala – och med mycket positiv feedback från besökarna”, säger Svein Lauritsen.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker