Fokus på hela värdekedjan på Lexits årliga kundmässa

PUBLICERAD: 12 februari 2019
UPPDATERAD: 25 januari

”Årets mässa blev vår bästa hittills”, säger mässgeneralen och försäljningschefen Svein Lauritsen.

Fokus på hela värdekedjan  var temat, när skandinaviska Lexit Group i slutet av januari höll sin årliga mässa för kunder och samarbetspartners. Platsen den här gången var Felix Conference Center på Aker Brygge i Oslo.

Lexit skriver i ett pressmeddelande att årets mässa blev en succé för alla inblandade.

”Årets mässa blev vår bästa hittills och vi känner oss priviligierade att år efter år kunna arrangera denna branschdag och samla så många av våra kontakter – såväl nya som väletablerade sedan flera år”, säger Svein Lauritsen, försäljningschef datainsamling och mässgeneral på Lexit Group.

På mässan presenterade Lexit hela sin värdekedja, med fokus på mjukvarulösningar på alla nivåer. Företagets senaste produkt – SAS-konceptet – väckte stort intresse hos många av gästerna, som också fick möjlighet att testa produkten live och se den i bruk.

”Det var en dag med många frågor – både akademiska och sociala – och med mycket positiv feedback från besökarna”, säger Svein Lauritsen.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432